Alla inlägg den 8 november 2012

Av Hanna - 8 november 2012 22:02


....för tredje kvällen i rad framför tv:n i sovrummet tillsammans med min käre karl. Vi kollar Twilight, dricker té & vilar. Så jäkla skönt att ha gjort kväll så det bara är att släcka ljusen & borsta tänderna innan man knoppar in. Godnatt ! //H


Av Hanna - 8 november 2012 12:46


....har den här mamman nåt att se fram emot till våren....

**wiiihooo**

Av Hanna - 8 november 2012 12:07


Fotade mig och Mini E i spegeln för en stund sen. Det slog mig bara att vi har tagit alldeles för lite kort på oss själva med barnen....så jag trotsade mitt nyklippta korta ostajlade hår och bara knäppte.... Sen när jag skulle lägga in bilden här och redigera den så fanns det en spegelvändfunktion...så den bilden jag tog som blev felvänd blev rätt igen. Typ. Kul.


 


Ni ser en del av mitt nya kortare hår, frisyren är egentligen densamma men mindre & kortare överallt. Den långa luggen blev kortare och lättare så nu har jag större andel snaggat hår på skallen. ME LIKE !! Jag skulle nog kunna bli frisörberoende & klippa mig var 4e vecka, minst !


Den lille killen på min höft är just en liten kille. Vid tisdagens BVC-besök visade det sig att han gått ner i vikt och väger nu under 9 kilo...han hade vuxit 2 cm på längden (från 71 till 73 cm) och även huvet hade vuxit som det skulle, men vikten hade alltså minskat med ett drygt hekto. Så nu försöker vi få i honom lite mer mat och fler mellanmål - det var ju inget allvarligt viktras och ny tid på BVC blir till 1-årsdagen om vi inte bokar nån tid innan jul.... Men med tanke på att han kommer bli rörligare med tiden så är det ju inte så dumt om han bullar upp sig lite.... Mammas lilla go'knul som numera även säger "mpa" och "bbe". Skulle tro att han jobbar på lampa och Ebbe...eller nåt annat. :)  Han snackar mer än han rör sig kan man säga - mkt snack och lite verkstad helt enkelt. Inget krypande i sikte, inte en endaste vändning från rygg till mage och inget vidare sug på att komma upp på fötterna att gå heller. Han är lugn den här filuren. Tänder har han så gott som 4 st....de två i överkäken har brutit igenom och är snart helt framme. Galet söt !! Han ser ut som ett litet tandtroll när han flinar upp sig. :)


Just nu sover han och jag har grejat med lite sopsortering - den här familjen måste åka på sopstationen typ igår ! Går runt och plockar tvätt som dräller överallt - kaosvecka har vi haft på den fronten. Ska snabbstäda lilla badrummet oxå, vi får duschgäst i eftermiddag så det kan ju vara trevligt....


Bäst man sätter igång så man hinner lite mer innan det är dags att hämta storkillen på fsk kl 14. Tur att vi har nära.... // H

Av Hanna - 8 november 2012 10:29



Vi började dagen med en promenad efter lämningen. Skönt - så är man lite piggare sen.

Nu är det pottsittning med tillhörande dino-lek. Försöker sitta med honom en stund varje dag för att få in vanan. Från början hände inget, men nu lämnar han nåt i pottan mest varje gång.

Fint väder idag, kanske blir en ute-sväng till sen. Ha det gott ! //H


Dinopotta  



Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards