Alla inlägg den 19 november 2012

Av Hanna - 19 november 2012 12:18


Jag har ju tvättat idag. Kan man säga. Mitt ICA-kort, ID-kort samt VISA-kort låg visst i jackfickan och har nu åkt karusell i 50 grader, ca 1h & 40 min. Dessutom så hittar jag inte mitt VISA-kort....de andra ramlade ut med tvätten.... När man snurrar trumman så hörs ett fint skavande ljud....ungefär som om ett plastkort satt fast nånstans... Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh !! Började mecka och se om jag kan komma emellan gummilisten som tätar och liksom utanför trumman, men först och främst - galet smutsigt !! Och sen var jag så förbannad så jag var tvungen att backa undan. Har inte råd att pajja maskinen bara för att jag är vansinnig !!! Min man har nån skyddsrond på jobbet så jag kan inte ringa honom och klaga heller. Jävla skit. Kanske ska logga in på banken och beställa ett nytt kort då.... *suck*


Men en sak som kommer vara positiv med detta är.....att vi nog kommer ha en ren och fin maskin när det är över ! Om den är hel dvs....


Mera kaffe. Mera kaffe. // H

Av Hanna - 19 november 2012 11:26



 

Kakbak, presentboken som Moffa hade med sig & God Glögg !

Av Hanna - 19 november 2012 10:27


...för vi har inget val. Alltså, jag tycker jag var mest bara hemma förra veckan, tvättade väl lite och stökade som vanligt !? Men igår insåg jag att barnen hade INGA rena kläder....inga alls !! Så idag är vi hemma och tvättar helt enkelt. Grannen frågade om vi ville hänga med på kyrkis, men det var ju inte så lätt när det var tvärslut på rena kläder. Pyjamasdag för hela slanten !


Den minste vilar just nu inomhus, han får göra det när han inte ska sova så länge....och det har faktiskt börjat funka bra ! Förut, om man la honom i sängen, så skrek han ju direkt. Men nu så vänder han bara på sig och knoppar in, man kan lämna honon direkt. Han sover oftast bara en gång om dagen nu, eftersom han lagt sig till med vanan att sova länge på morgonen. Men ibland, som idag när han somnade sent igår kväll och vaknade tidigt i morse, så behöver han två sovpass....men de får inte bli så långa.... Då passar det ju perfekt att han sover inne.


Vi har haft en bra helg, den kändes ganska lång för ovanlighetens skull. Kanske för att vi hade ledigt på torsdagen oxå ? Vi bakade iaf bondkakor på den extra lediga dagen, som lilleman önskade. Gjorde 4 degrullar varav vi skar upp och gräddade en direkt, en la vi i kylen för att kunna snabbgrädda vid oväntat besök samt att 2 rullar hamnade i frysen. Inte så dumt ! Ska nog göra mer "småkakor" och lägga i frysen så vi kan hastbaka när vi känner för't. Lika snabbt som att dra på affären och köpa en rulle Brago när man inser att man inte har nåt att bjuda på & besök är på ingång ! Och ganska mkt godare.... :) På torsdagskvällen fick vi som sagt besök av M's kusin T med familj. Barnen lekte och mammorna surrade medan T polerade vår bil. Den blev jättefin !! Stort tack för den insatsen !! Bild kommer. På fredagen var vi hemma och grejade medan vi väntade på att PappaMorfar skulle komma på besök. Vi käkade sedan middag, moffa nattade lilleman och sen var det glöggmys för de vuxna. Drack Blossa's romspetsade variant och den var jättegod !! På lördagen hade vi det lugnt och skönt på morgonen, barnen sov rätt länge & vi med. Skönt ! Sen iväg på ettårskalas för twinsen, trevligt & roligt ! Hem och softa resten av eftermiddan/kvällen. Kollade ju SVTPlay medan pojkarna sov... Igår tvättade vi & städade bilen, dammsög och hade oss. Jag bytte ruta på skotern & putsade upp den lite. Fotade den och ska lägga ut på den annons inom kort, tänkte byta bort den mot nåt roligare & bättre. Sedan åkte vi till farmor & farfar. Skulle göra egna pizzor & grädda i bakugnen (farmor har bakat tunnbröd hela helgen) men ugnen hade kallnat lite för mkt så vi gräddade i vanliga ugnen istället, gott det oxå. Kom hem lagom till Solsidan. Sen var det soffläge resten av kvällen.... Och här är vi nu !! Typ...


Imorgon gäller det. Jag är rätt nervös nu faktiskt. Ska bli så skönt när det är över !!! Mannen jobbar halvdag så jag lämnar minstingen med honom, så får de åka och hämta den större från fsk medan jag är iväg och kollar huvet då. Undrar vad jag ska tjata om sen när det där är gjort...hehehe....  Kanske om vädret eller nåt annat kul.... :)


Nu piper tvättmaskinen. Dags att ta sig an första lasset. Ha en fin dag ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards