Alla inlägg den 26 november 2012

Av Hanna - 26 november 2012 21:39


...ta isär saker. Hoppas att han är lika bra på att sätta ihop dem igen. Hans plan för hur han skulle bära sig åt fick liksom utökas lite. :) Mitt VISA-kort hade lagt sig som ett lock så vattnet kunde inte pumpas ur - därav kollapsen idag. Precis som vi misstänkte, bara lite meckigare än man kunnat drömma om att åtgärda.... Den här operationen skulle vi ju ha gjort direkt när kortet försvann men tid har inte riktigt funnits.... Jaja....nu är det iaf gjort & vi får hålla tummarna att inget pajjat. Rätt bra att innebandyn blev inställd idag så han hann fixa maskinen !


Själv nattar jag barn som INTE vill sova - är det fullmåne eller vad !? Min plan att själv knoppa tidigt höll inte.....men snart !!

Godnatt ! //H



Cash is king !

Av Hanna - 26 november 2012 14:48


Så jäkla typiskt. Tvättmaskinen la av när jag var inne på andra omgången. Får inte ur sig vattnet. Igen. Så nu ligger barnens alla kläder blöta och inte helt färdigtvättade däri. Fuck. Förhoppningvis kan man få bort stoppet (mitt gamla VISA-kort lär det ju vara) bakifrån på nåt vis.... Mannen hade en plan lät det som.


Dessutom är min fina diskmedelspump som jag fick i födelsedagspresent inte i ordning heller. Den första jag fick blev missfärgad, måste ha varit fel på glaseringen.... Så den fick jag utbytt och allt var frid & fröjd. Jag har använt den flitigt. Och nu så har alltså själva pumpen lagt av.... Suck !!


Börja funka igen bara !! Snälla....


Inte min dag idag. Verkligen inte. :( Det kändes rätt ok i morse, det var/är vitt och fint och ljuset lyfte förmiddan - får tänka på det nu när det inte känns så lättsamt längre. Bara att fixa middag, käka, skicka mannen på innebandy och sen krypa till kojs. Bra plan - bättre dag imorrn får man hoppas på !! // H

Av Hanna - 26 november 2012 09:43


Så skönt att vakna och konstatera att snön ligger kvar och att det fortfarande är minusgrader ! Ljuset är så viktigt känner jag. Man behöver det när man känns gå på knä i övrigt......


Här hemma kör vi Alfons på sago-cd från vardagsrummet så det hörs i hela huset. Barnen myser omkring och leker. Jag har kört igång tvättmaskinen. *gulp - måtte den funka nu då* Kör en vit-klorin-tvätt. Ljust och fräscht. ;-)


Annars inte så mkt nytt. Natten har varit jättejobbig. Den minste har varit vaken och han har S K R I K I T !! Otröstlig som det kändes. Men sen somnade han framåt småtimmarna och sov till 8.30 Bra det iaf.


Vi går på lågfart här hemma idag med andra ord. Ledig måndag all the way ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards