Alla inlägg den 14 november 2012

Av Hanna - 14 november 2012 14:48


Vi ska köpa en framåtvänd stol till Lilla E och funderar över det här med Isofix-fästen. Vi har ju fästen för det i vår nuvarande bil och tänkte således köpa en stol med det. Men om vi byter bil eller om han ska åka med någon vars bil inte har det - hur blir det då ? Någon som vet ? Sticker de ut & kan de bli i vägen i en bil utan fästen, skada säten om de inte kan stoppas in nånstans ? Jag vill veta så mkt som möjligt om detta så snart som möjligt då vi vill köpa stolen snarast. Den modell vi vill ha finns inte här i stan så vi tänkte beställa den på nätet.... Då vi varit på Barnens Hus tidigare och frågat/kollat/klämt & känt har vi fått ganska dålig hjälp har vi upplevt....så det känns helt enkelt inte så lockande att åka dit igen. Kanske att vi åker till S-vall inom kort och passar på att köpa en där, det skulle ju vara ett alternativ. Men priserna på nätet är ju lite bättre oxå, så om vi bara får till att reda ut Isofixfrågorna kan vi nog beställa online.


Mkt tacksam för åsikter, svar och andra erfarenheter inom området !!! Stolen vi vill ha är en MaxiCosi (Ferofix eller Rodifix) då den ser smidig ut samt har viloläge. Någon som vet något om just den stolen eller som vill rekommendera nån annan ?


Kom igen, hissa - dissa - tipsa !! Tack !! // H

Av Hanna - 14 november 2012 12:01


Igår somnade jag tidigt, missade en hel del av sitcomtisdagen....Trött i hatten helt enkelt ! Var även sjukligt trött nu på förmiddan, helt galet.... Men på nåt vis så lyckades jag samla ihop mig och piggna till !


När Mini E knoppade in i vagnen gick jag ut och spolade av bilen samt sprejade den med avfettningsmedel. Under tiden det verkade gick jag in i garaget och dammsög (vill inte ha det så skräpigt där inne när det är poleringsdags) Ut igen och spola av avfettningen. Fram med hink och svamp och schamponera bilen samt fälgarna. Stressade lite för att säkert hinna klart innan grabben vaknar.... Spola av och hips vips såg bilen lite roligare ut ! Hoppas bara att den blev riktigt ren, använde inte högtryckstvätten eftersom den låter så mkt och inte är speciellt kompatibel med sovande barn.... Jaja...min mkt noggranna karl får väl kolla på den när han kommer hem och vill han putsa mer får han göra det. Jag är iaf nöjd med min insats. :) Det här innebär oxå att jag får mer tid med mina killar ikväll, eftersom utegörat till stor del är avklarat redan ! Mkt bra !


 

Den ser ju iaf riktigt ren och fin ut på lite avstånd... :)


Idag blir det fiskgratäng till middag. Övervägde att leta recept och göra nån ny (för oss) variant, men då hittade jag en sån mixpåse (gucka man brer över fisken bara) och då bet latmasken mig i arslet. Så får det bli - Fransk Fiskgratäng med kokt potatis och broccoli till. Snabbt och lätt men ändå inte helt åt fanders. Bra det.


Mindre än en vecka nu tills jag ska iväg på röntgen. Jag vill bara få det överstökat. Egentligen inte nervös eller rädd att de ska hitta nåt....men allteftersom tiden går...och det faktum att läkaren ändå vill kolla gör ju att man funderar en del och hinner tänka ihop olika scenarion på hur det kommer se ut och vad som kommer hända beroende på resultatet. Ha ha....tänk när de säger att det bara är mina hörselben som stelnat och inget annat....ett sånt besked kommer ju kännas som en vinst i jämförelse med mkt annat !!


Ska ägna mig och lite paketinslagning i kväll tror jag. Dels så ska vi på ettårskalas för ett par tvillingtjejer på lördag, sen så har jag 2 julklappar till vänners barn klara samt en lillgröt som ska skickas till Västervik där en barndomskompis numera bor och har fått sitt andra barn. Mkt barnpaket att slå in !! Kul Kul !! Är väldigt nöjd med mina tvillingpresenter samt julklapparna till väninnornas grabbar. Jag kan inte avslöja för mkt om dem nu eftersom åtminstone ett par föräldrar läser bloggen... :) Har fotat presenterna så bilder kanske kommer senare, när överraskningsmomentet är över.


Börjar bli dags att fixa med lunchen. Ha en bra dag ! // H


Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards