Alla inlägg den 13 november 2012

Av Hanna - 13 november 2012 20:15


Va skönt det är när man känner sig pigg efter middagsstöket !

Tog en promenad, kom hem & bakade scones som fick bli kvällsfika. Nattade barnen & kikade på "Halv 8 hos mig" samtidigt. Ännu en fördel med att ha båda barnen i vårt sovrum ;-) Nu sover de & jag kikar på "Äntligen Hemma". Gött & lyxigt !!

Min käre karl är ute & städar i garaget, han tog den biten IGEN medan jag är inne med barnen IGEN. Jaja....lika bra att vi gör det som vi gör bäst. Bra för honom oxå så får han det som han vill där ute med alla verktyg.... :) Men när det blir dags att inreda förrådet - då vill jag vara med !!

Han kommer in kl 21 för då ska vi kolla 5ans sitcomtisdag. Yeey !

Hoppas att ni har en lika lugn & skön kväll som jag ! Guld värt ! //H




Av Hanna - 13 november 2012 12:29


Blodprovet gick jättefort och jättebra att ta, kändes knappt och ingen yrsel heller. Skönt ! Har även fixat nytt pass (kan för övrigt bli det fulaste nånsin - både foto och underskrift blev uglyf*ck !?) så det är klart att hämta på måndag. Bra det. Check & Check liksom !!


I övrigt en rätt bra dag, natten var ganska lugn i vårt numera lätt överbefolkade sovrum. Hela familjen knoppar där inne nu sen Lilla E drömt mardrömmar flera nätter och det till slut bara blev ett ända spring på nätterna...han har flyttat in säger han och det stämmer ju. Madrassen har hamnat på vårt golv och det verkar som att det kommer vara så ett tag. En fördel är ju nattningen, väldigt enkelt att natta båda samtidigt. Ganska mysigt oxå, de har sovit liiite bättre båda två de senaste två nätterna så det finns hopp om långa tysta nätter igen...nån gång....snart !? Hoppas......


Hade tänkt städa garaget idag. På torsdag ska det hållas till där inne när bilen ska poleras så det måste vara rent och fint. Men jag fick så galet ont i magen så jag har sulat i mig lite tabletter och väntar på att de ska kicka in och göra sitt jobb....under tiden blir det väl tvättvikning då. YIPPI ! Kanske får bli en kvällsstädning istället !? Om man ställer så att middan är klar tills gubben kommer hem hinner man ju det....oxå.... Man har inte direkt för lite saker att pyssla med....


Har mitt i allt annat börjat klura på om det inte är dags för mig & mannen att åka på en minisemester helt utan barn....Att få sova EN NATT helt ostört tillsammans....det skulle vara helt fantastiskt ! Jag har ju varit iväg med tjejkompisar en natt och vi har ju varit på lite kalas och sånt utan barn - men vi har ju alltid kommit hem och sovit under samma tak som barnen. Och VAKNAT med dem..... Men TILLSAMMANS har vi inte varit barnfria så långa stunder.... Tänk att hinna prata med varann och sova ordentligt. Det vore lyxigt och härligt. Nån som har nåt tips om vart man ska åka, alla tips emotttages som vanligt med tacksamhet !


Nu blir det till att jaga ikapp rump-åkarn som numera härjar fritt i vårt hus. Han har kommit på ett snajsigt sätt att ta sig fram....så nu är det slut på friden. Det dröjde men nu är det alltså så hos oss oxå. Roligt såklart, men lite gruvsamt. Man svettas ju en del redan...hur ska det bli nu då när de kan sticka åt varsitt håll !?  Den ene dessutom fullt kapabel till alla möjliga konstigheter....en 4åring funderar & undersöker rätt mkt har jag upptäckt....*pust* och en soon to be 1-åring som precis lärt sig ta sig fram för egen maskin....ja de är ju som de är. Mer motion åt mamman helt enkelt !


Ha en toppentisdag ! // H



 

Av Hanna - 13 november 2012 10:16


Sitter i väntrummet på lab.Jag gillar inte stick.....men ska försöka tänka på annat - det kommer vara över i ett nafs ! Ha en fin dag ! //H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards