Alla inlägg den 21 november 2012

Av Hanna - 21 november 2012 15:12


 

Av Hanna - 21 november 2012 10:19


...och mitt nya VISA-kort är på väg hem till mig. Det gamla är kvar nånstans i maskinen, vi har inte fått fram det trots en massa meckande och grejande. Ska sätta mannen på att göra ännu ett försök ikväll, för jag behöver tvätta mera kläder !! Det skrapar inte längre när man snurrar trumman iaf, så det är kanske ingen fara....men tänk om det blir tätt nånstans och vattnet svämmar över ?! Inte så sugen på en sån surprise ! Fortsättning kanske följer....


Datortomografin är nu gjord och det gick bra, men framförallt snabbt !! Det var värsta proffsröntgenkillen som tog hand om mig. Kontrastvätska är obehagligt att få, det vet jag nu. Och JA det känns som att man kissar ner sig....galet vad läskigt det är att känna hur det sprider sig i kroppen. Ansiktet kändes som det blev jättetungt och fullt av gelé !?! Jag började må vansinnigt illa och det var nog det värsta när man måste ligga jättestilla, blunda och ha huvet i en sån U-formad kudde....jag var väldigt nära att börja vifta med armarna och avbryta hela grejen. Men jag lyckades härda ut och det var skönt. Han såg nog på mig att paniken var nära, för det första han frågade när han kom in var om jag mådde illa och om det var obehagligt. Bröstkorgen som hissades upp och ner i snabb takt avslöjade mig nog. :) Men men, han sa att bilderna blev bra och att jag borde få mitt svar inom 2 veckor. Bara att vänta nu då.....mitt bästa....inte.... Igår kväll hade jag en våldsam huvudvärk och mådde även rätt mkt illa, kände mig ledsen och helt färdig. Mkt berodde nog på spänningar som släppte eftersom jag nog var mer nervös än jag förstod själv. Natten var lite stökig, båda barnen hostar (igen) och den större hamnade hos oss vid 4-rycket. Sen hade jag svårt att somna om......


Därför tänker jag vila en stund nu, medan den minste gör det. Vi hörs ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards