Alla inlägg den 9 november 2012

Av Hanna - 9 november 2012 14:34


Kom på en sak. Fotoramar. Har beställt och fått första laddningen av årets förskolefoton - de blev jättefina !! Det kommer ju bli julklappar av dem såklart.....men det är svårt att hitta ramar till bilder i strl 9x12 cm tycker jag. Clas Ohlson hade såg jag....men de var inte riktigt som jag tänkt mig. Nån som har nåt bra tips ? Det gör inget om de inte är snordyra.... Den här omgången foton kostade en tusenlapp....och då har vi inte ens fått se Mini E's porträttfoto ännu. *gulp* Nu har vi "bara" beställt Lilla E's porträttbild samt syskonbild & gruppfotot från fsk.... De kan ta betalt fotograferna !! Men finfina bilder blev det iaf....


Bara att lappa ihop plånkan och vänta på nästa sms från fotograferna då. Tog även syskonbilder i samband med Mini E's porträttfotografering, för att gardera lite ifall den första omgången inte skulle bli bra då minstingen var lite ledsen. Nu gruvar jag mest för att syskonbild nr 2 ska bli bra oxå....så jag inte ska kunna låta bli att köpa den....I-landsproblem kan man säga.  Fina bilder på barnen får mig att smälta helt enkelt.


Det som var mkt bra i år är att vi fick 2 gratischanser att fota barnen - först på fsk och sen på Öppna. Sen att man får sms med en kod så man kan kolla & beställa på nätet var oxå bra. Att få bilder hemskickade är ju så meckigt om man inte vill ha alla. Nu beställde vi ju precis det antal/stolekar som vi ville ha direkt. Väntetiden på sms:et var LÅNG men sen när vi beställde så kom bilderna inom 3 dagar och det var över förväntan !!


Nu så ska det återgås till det vanliga j*vla stöket. Tur att man har Spotify, snälla barn och mkt kaffe !! // H

Av Hanna - 9 november 2012 13:06

Jag har huxflux två viktiga saker som jag måste göra nästa vecka.

**Fixa pass. Mitt gamla är ogiltigt och det är ju dumt när man ska ut och fara. Ska till Tallinn i början av december. Mamma bjuder mig och syrran på julmarknadsresa dit.


**Besöka Lab på sjukhuset och lämna blodprov för test av njurfunktionen. Tydligen nödvändigt inför röntgen....jag vet inte om jag kommer få kontrastvätska, men OM jag ska få det så måste de kolla njurarna. Fick en kallelse idag. Jahopp. Trodde inte det skulle vara nödvändigt, men säger de det så..


Det är så skönt nu för barnen kan hålla varann lite mer sällskap nu och leka en ganska lång stund i allrummet tillsammans. Den minste sitter och grejar med dinos (som vanligt - det är ett gäng dinosaurier i plast bara) och den större leker med smålegot. Han är noga med att inte låta bitar hamna hos lillebror, men jag håller koll ändå. Är livrädd att nåt av barnen ska få nåt i halsen. En av mina större nojjor.....

Jag plockar och grejar som vanligt. Känner mig lite lättare i huvet nu efter en stunds vila, lite mat och så en kaffekopp till. Äter dessutom den sista muffinsen från frysen - bakade ju för några veckor sen. Smygäter så inte barnen ska se...hahaha.... Den va go' och hipsvips har jag ordnat för mig så balansen mat/motion är ännu lite mer vinglig. Såg programmet "Aldrig mera fet" igår och jisses vilken skillnad på den kvinnan - från 130 kg till 75 kg !! Bra jobbat. Trodde inte hon skulle lyckas, hon verkade lite slö i början. Men sen när resultaten började komma och hon fick blodad tand.... Nu väger inte jag 130 kg men om jag gick ner 10 kg skulle jag nog känna mig mkt nöjd !! Blir i vilket fall imponerad av alla som verkligen tar sin egen fight, spelar ingen roll om det är 50 kg eller 5 kg som ska bort. Vi har alla våra egna referensramar och en bild av hur vi vill vara & må. Egentligen bryr jag mig inte så mkt om vikten....om jag kom i form och fick lite mer fason på mig så skulle jag må bra av det även om det inte blev så mkt minus på vågen. Jag vill  t.ex ha (citerar en god vän & internskämtar lite) fita armar !!

Nu måste jag varva upp lite och starta en tvättmaskin bland annat. Trevlig fredag så länge ! // H

Av Hanna - 9 november 2012 09:42


....och öronsus å det grövsta. Kul start på fredan...njää... Dessutom vaknade barnen tidigare än vanligt.


Som tur är så är de lugna & nöjda med det lilla än så länge. Vi har slagit läger på vår säng, de roar sig med pussel & dinos. Mysigt !


Själv ska jag roa mig med en kopp kaffe. Äntligen helg snart oxå ! //H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards