Alla inlägg den 27 november 2012

Av Hanna - 27 november 2012 14:47


....andas....räkna till minst 1000....


Imorse var det living hell här hemma. Båda barnen skrek och var på dåligt humör. Mamman oxå - dåligt humör är visst smittsamt !! Den större tog 52 minuter på sig att äta frukost, den mindre slukade sin och skrek sen om mer mat. Mitt i allt detta var jag, en stressad, TRÖTT och virrig mamma som försökte förbereda fsk-väskan och leta fram kläder. Det gick bra för mannen att skruva ihop tvättmaskinen  men eftersom båda barnen  var så svåra att lägga så blev vi inte klara förrän strax efter midnatt. Fick liksom börja om hela tiden med ALLT. Det som trixade mest var en fjädersnodd som ska sitta runt luckans gummilist i ett mkt smalt och trångt spår.....man behövde typ 10 händer för att hålla fast, spänna och trä den på plats....BOOOIIIING så lossnade den och man fick börja om. När vi fått till tekniken började nåt barn skrika och vi fick lägga ner och börja om.... SUCK ! Fick iaf ihop allt tillslut och körde om den tvätt som legat blöt hela dagen. Ställde larmet på telefonen och klev upp kl 02.00 för att hänga den. Nån gång där vaknade Mini E och skrek som en besatt för typ 3e natten i rad.... Mkt vyssjande, vaggande senare somnade han. Han är förkyld igen och verkar ha ont i halsen. Kvällen var rörig och jag hade varken orkat eller hunnit förbereda nåt inför idag. Därav virrigheten och stressen...


Till slut fick vi iaf på oss kläder och så vidare och gick mot fsk. Lämnade av grabben och gick sen ner till vännen T som SMSat och erbjudit frukost. Räddande ängel en sån här dag - för jag hade inte ens hunnit dricka ett glas vatten i all hets. Hängde hos henne mest hela dagen innan jag gick upp/hem och hämtade ett trött och tjurigt barn. Den lille sover i vagnen och den större fick ta en dusch, hoppa i mjukiskläder och parkera i soffan med mellis och  Scooby Doo som sällskap. Jag fastnade framför datorn och har nu med mkt osammanhängande och dålig svenska återgett min dag så långt. Pust. Men det är skönt att få skriva av sig lite.....


Sen idag ska vi nog bara ta det lugnt. Grinden runt kaminen ska skruvas fast och julgrejorna ska tas ner från vinden. När barnen nattat ska vi nog natta oss själva oxå - det kommer behövas ! Ganska så lej på det mesta nu....men det vänder nog snart. :)


Men snön ligger kvar iaf och kanske kommer det nån och tittar på skoterskrutten till helgen. Nåt bra i allt vardagstråk. Nu ska jag gå och soffhänga lite med min tjuriga 4åring....mys....typ....Hej ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards