Alla inlägg den 29 november 2012

Av Hanna - 29 november 2012 13:46


  • ...är jag glad åt att vi ska visa och mest troligt sälja skotern på lördag.

  • ...är jag sjukt sugen på att börja på min nya bok "Gengångare" men det måste jag låta bli eftersom jag vill ha den i helgen när vi bussar till S-holm för Tallinnkryssningen. En bok räcker inte så länge så det är absolut förbud mot att börja innan vi åkt !!

  • ...är jag lite ledsen över att min förra bok "Sankta Psyko" redan är slut. Den var bra och hade gärna fått vara lite längre.

  • ...längtar jag efter min man. Måtte han komma hem i tid från jobbet. Avlastning i hemmet behövs !

  • ...önskar jag att vi kommer hinna klämma in lite glöggmys med goda vänner framöver.

  • ...oroar jag mig väldigt mkt för hur det kommer gå för mig att börja jobba. Koncentrationsbehov, intryck, och prestationsångest/stress ihop med huvudbrus är inte lätt att hantera.

  • ...vill jag sova meeera. Kanske inte kommer bli så mkt läst på bussen ändå....ZzzZzzZzz...

  • ...ska jag gå och vispa ihop en pannkakssmet så vi har till middan.

  • Hej ! // H

Av Hanna - 29 november 2012 11:23


...och vips blev det mkt lättare att få folk att intressera sig för vår skoterannons ! :) Nu har vi två st som är intresserade, så det pågår lite prisdiskussioner i detta nu. Spännande ! Ingen av dem har varit och kollat på den så det är lite för spännande egentligen, eftersom de ju faktiskt kan ändra sig då de kommer hit.... Men båda har en bit att åka och vill inte åka i onödan. Så vi har skickat en massa bilder och skrivit så mkt vi kan om lillskrutten. Det kan alltså bli skoterlöst i den här familjen inom kort. Men som sagt så blir det nog inte så länge...vi letar redan efter en ny.... :)


Med bilen är det trögare. Vi har fått lite bytesförslag, men bara på mindre bilar och det är ju inte aktuellt. Fick ett förslag på en fin A4 Quattro som hade kunnat varit intressant om vi inte hade varit fast i "barnvagnsträsket".... Dessutom ville han han vid rent köp ha nästan 20tusen mindre för sin bil än vad vi har begärt för vår.....och han ville inte lägga pengar emellan !? Så det föll ju lite där med.... ;-) Men men....vi avvaktar och ser. Rätt vad det är så smäller det till....eller inte. Och då har vi kvar den....inte värre än så. Då får vi fortsätta åka Audi ett tag till, det kan man ju leva med... :)


Natten var återigen vidrig i sömnsynpunkt. Barnen går i skift och jag hinner inte somna om emellan. Galet trött i morse. Men plötsligt händer det ! Lilla E slog igång en film imorse vid 8....och Mini E sov vidare....jag med...vaknade 9.30 !!! Så skönt. Fick 1½ timme ostörd sömn !!! Halleluja !


Den sovmorgonen gjorde susen ! Jag var pigg och glad när jag steg upp, gjorde gröt åt minstingen & FattigaRiddare till den större. Stekte en åt mig själv oxå och drack en stor balja kaffe till. Mmmm.... Lukten av stekt bröd med kanel på....Mums ! Skivade banan till oxå. Inte det nyttigaste, men ack så mysigt och gott ! Lyxmorron på en torsdag !!


Nu ska jag ta och se över lite inför helgens resa. Måste nog tvätta upp mina jeans och så vidare.... Snön får gärna fortsätta falla ute under tiden, det är dessutom 7 minusgrader. Mkt bra !! Vi myser inne med brasa och pyssel. Efter lunch kanske vi går ut och letar fram snowracern....vi får se ! Ha en fin dag ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards