Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Hanna - 3 mars 2009 13:04


Har nu skapat en bevakning på Adlibris.com så jag blir meddelad när den 6e boken av Marie Jungstedt kommer ut i pocket. Den mörka ängeln heter den. Jag har de övriga böckerna i pocket så det är därför jag väljer att vänta tills jag får tag på den nyaste boken i samma format. Lättare när man ligger i sängen att läsa pocketböcker...de är inte så tunga och stora.


Den mörka ängeln

Hoppas att den kommer snart !


För övrigt så är det fint väder idag. Har gått en kort promenad med vagnen och nu står den parkerad ute med en sovande liten gubbe i. Han vaknar nog när som helst, har sovit i snart 2 timmar.


Måste verkligen ta och kicka i gång mig själv. Får inte något vettigt gjort om dagarna, bara det nödvändigaste. All ork och energi är bara borta. Hjälp !! Att vara mammaledig är på många sätt helt otroligt roligt och mysigt, men jag känner mig lite understimulerad. Att gå på Öppna Förskolan nån gång i veckan räcker liksom inte.... Kanske ska man göra ett ryck och höra av sig till vänner som man inte träffat på ett tag och se om någon har tid att träffas på dagtid och ta en fika/lunch eller bara en promenad. Det skulle nog pigga upp ! Är så lätt hänt att tiden rinner i från en, särskilt nu när man själv har en liten och alla vänner antingen jobbar eller pluggar. Dessutom har ju alla hem att sköta, så inte är det konstigt att det blir långt mellan gångerna man ses. Ja ja...man får jobba på det helt enkelt.



Men nu fick jag iaf ett uppiggande besked av käraste M ! Han har fått semester beviljad från den 9e april t.o.m den 17e april ! Detta innebär att vi får lång påskledighet tillsammans ! Underbart ! Allt som allt blir det 11 dagar sammanhängande ledigt för honom.  Åh vad glad jag  blev nu !


Ska genast ta den här positiva energin och använda den till nåt vettigare än att sitta här. Tjing ! // H


Av Hanna - 3 mars 2009 10:24


Har den senaste tiden läst 5 böcker skrivna av Marie Jungstedt. Kan gladeligen rekommendera dem !


Här kommer de i den ordning de utspelar sig....


Den du inte ser


I denna stilla natt


Den inre kretsen


Den döende dandyn


I denna ljuva sommartid


Bra böcker som utspelar sig på Gotland. Till största del handlar det om  mord och andra läskigheter samt om den utredande  kriminalkommisarien Knutas med kollegor. Jag gillar !

Av Hanna - 3 mars 2009 10:11


Idag är jag tröttare än vad som är tillåtet tror jag. Usch. Och detta fastän Lilla E sov utan avbrott från 20.30 - 06.45 Visserligen kom jag inte i säng förrän halv tolv för egen del, men jag fick ju iaf sova nästan 7 timmar utan avbrott så det är ju inte riktigt klokt att jag ska vara som en zombie i allafall. Skönt nog så somnade vi om i 1 ½ timme efter amning, medicin och blöjbyte. Det gjorde min lillgubbe ännu piggare och mig ännu tröttare tror jag. Suck. Men det var jäkligt skönt just då. :-)


Lilleman kallar. Hej så länge ! // H




Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards