Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Hanna - 25 mars 2009 14:29


Klockan är snart halv tre ! Hurra, snart har den här dagen oxå passerat. Den tråkiga delen av dagen alltså, innan M kommer hem. <3 // H

Av Hanna - 25 mars 2009 10:55


Jisses, jag glömde ju nästan att uppmärksamma det faktum att det är Våffeldagen idag. Blir nämnda maträtt till middag. Vårt fina våffeljärn som vi fick i julklapp kommer än en gång till användning. Smaskens !




Av Hanna - 25 mars 2009 09:17


Idag är det bara piggeliner som bor hemma hos oss. Den minsta är den piggaste ! (såklart) Natten har återigen varit lugn så vi hoppas att gårdagens återfall bara var ett tillfälligt sådant. Om dagen flyter utan missöden ska vi ta bilen och åka en runda i eftermiddag/kväll. Bara för att komma ut och se oss omkring. Att sitta i magsjukekarantän var ju inte direkt det ultimata för mig som kände mig lite instängd och ensam sedan innan. Men sånt är tydligen livet.



I våran jakt på hus går det trögt. Hade ju funderingar på att undersöka möjligheterna att bygga ett nytt hus, men vi kom aldrig till skott och nu vet jag inte vad vi har för planer. Aningen ambivalenta i denna fråga. Senast igår diskuterade vi ifall vi inte ska byta till en bättre lägenhet och försöka hitta en stuga i stället. För att kolla min köstatus hos det kommunala bostadsbolaget loggade jag in och anmälde mig på en 4a som såg ok ut. Hamnade på köplats 1 av 37 ! Mina år i kön har gett resultat. Får väl se om jag tar bort min intresseanmälan eller om vi väntar och ser om vi får nåt erbjudande, hade ju egentligen lovat mig själv att inte flytta förrän vi hittat ett hus. Har flyttat JÄTTEMÅNGA gånger i mitt liv. Så nu måste de ambivalenta ta och bestämma sig för hur de vill göra ! Måste bestämma oss innan tisdag för då går tiden att anmäla sig på lgh ut, och står vi kvar som nr 1 kommer vi få erbjudande. Tackar man nej kan man mista sin plats i kön, och det vill man ju inte, så det är ju bättre om man avanmäler sig själv innan tiden gått ut. Vilket stök. Men lite roligt att det händer NÅT iaf.


Dags att ta itu med roligt vardagspyssel. Yiiihoo !! // H



Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards