Alla inlägg under april 2010

Av Hanna - 23 april 2010 07:25


Det formligen bubblar fram ord ur Lilla E. Igår när farmor var här hade han helt plötsligt sagt elefant när han såg en på TVn. Och nästan helt rent sa han det. Andra ord som är populära just nu är katt, potta, Mikael, backa,hjälp, mat, starta, skoter, skorna & vagn. Sen pratar han en massa däremellan som vi inte riktigt hänger med på, men nog är det nåt viktigt iaf ! Det måste det vara som han gestikulerar och grimaserar när han berättar. Ibland skrattar han till och med åt det han själv säger så det kan ju hända att han drar nån rolig historia.   


Vi är hemma och försöker bli av med den sista febern idag. Vädret ser ut att bli bra, som jag hoppades på. Lite kallt just nu, men framemot lunch kanske det är lämpligare temperatur.


Ha en bra fredag ! // H

Av Hanna - 22 april 2010 22:32


...och Lilla E har febra'n igen. *SuCk* Jag blir hemma med honom i morgon. Hoppas att febern ger sig under natten så vi kan vara ute åtminstone litegrann. Jag vill kratta och greja lite på vår minigräsmatta så den blir vårfin. Om inte annat får jag väl göra det medan han sover då....


Utemöblerna är på plats. De passade bra där. Ska sopa av altanen och greja lite där när tillfälle ges så att det blir lite mer inbjudande att sitta ute. Fixa nån blomma kanske och lite annat utepynt. NU SOMMAR KAN DU KOMMA !! Vi är redo !!


Ska lägga in räkningarna och sen göra kväll. Godnatt ! // H

Av Hanna - 22 april 2010 13:36


M var iväg och köpte utemöbler idag. Hoppas på fint väder i helgen. Vill ju inviga dem såklart ! Sitta ute och må gott i solen....inte för att man har tid med det men....då får man väl ta sig tid ! OM solen behagar titta fram dvs...


Om 1 ½ vecka äger vi tomten till 100 % ! Än så länge har vi ju bara betalat handpenningen på den, men idag ringde handläggaren på kommunen och sa att fakturan för slutbetalning är på ingående. Sen väntar vi på byggsamrådet, efter det kan vi börja greja på tomten ! Förhoppningsvis kan de komma och börja gräva och planera nästan på en gång. Ska ringa en herre som ska utföra den Geotekniska undersökningen (GK1an) också, den ska vara gjord innan man sätter igång. Gillar när det händer saker !


Lilla E har varit feberfri hittills idag så kanske blir det fsk för honom i morgon. Han kommer nog bli glad då !


Hej så länge ! // H

Av Hanna - 21 april 2010 13:28


Nu brinner det i knutarna. Mäklaren kommer och fotar hemma hos oss den 6e maj ! På måndag ska vi titta på mellanlandningslägenheten ! Det börjar röra på sig ! Blodtrycket stiger för var dag som går, stressen är ett faktum ! Men men....det ska inte klagas. Det är ju vi själva som satt igång hela den här cirkusen.....   // H

Av Hanna - 21 april 2010 10:47


...är guld värd ! Hon är hemma med Lilla E idag. Han var ju feberfri i går morse, men under dagen kom febern tillbaka så det blev en hemmadag till. Vi har sån tur som har föräldrar som ställer upp på oss ! Vi behövde jobba idag båda två och tack vare snälla farmor gick det bra. Tack snälla!


Just nu är det mkt som surrar i huvudet på oss. Vi har fått erbjudande & 1a tjing på en lgh som ligger nära byggplatsen. Ska ringa killen som bor där nu och boka tid för visning. Är den inte helt förskräcklig så flyttar vi till den i slutet på juli/början på aug. Radhuset ska säljas under våren med andra ord. Mkt att göra hemma !! Dessutom håller vi på att leta garage. Vill bygga det redan i sommar eftersom huset kommer lite senare än vad vi trott. Det är en massa mer saker oxå men just nu bara surrar det i skallen så jag kommer inte i håg NÅT !!   Måste skriva ännu en att göra-lista....


Ha det så bra vänner. Halva veckan är snart avklarad ! // H

Av Hanna - 20 april 2010 09:15


...mår jag efter att ha sovit i 11timmar. Somnade i soffan vid 20-tiden i går och sov till 07:00 i morse. Läkaren hittade (tack och lov) inget fel på mina öron, utan konstaterade bara att jag har nåt skit i kroppen som får mina körtlar att svullna så hela huvet/halsen blir knöligt. Alvedon är just nu en bra kompis och i kombination med möjligheten att flexa på jobbet så fixar den biffen ! Ska nog inte jobba full dag, men större delen iaf. Får vila när jag kommer hem. Förresten så är nog det lättare sagt än gjort eftersom Lilla E nu är feberfri och piggnar till mer och mer för var sekund som går. Snart är vi friska båda två ! Till helgen hoppas jag vara pigg & alert jag med.


Idag fyller mina farbröder Jan-Erik & Sven-Ove 63 år !! De är tvillingar, samma som min pappa....Alltså min farmor födde 2 omgångar tvillingpojkar !! Rätt häftigt ! Min faster är född emellan...så det är 12 år mellan tvillingparen...men iaf...det lär ju känna på.

 


Nu blir det mer Pelletsfakturor. Hej !! // H


Av Hanna - 19 april 2010 09:36


Vi hade verkligen en toppenhelg med min syster och hennes familj. Åt god mat, pratade och umgicks. Hann med en promenad på söndagen också innan de åkte hemåt. Det tråkiga var däremot att Lilla E började visa förkylningstendenser och hade på söndag kväll feber, i morse likaså. Han är hemma med sin pappa idag. Jag har också blivit förkyld och har jätteont i örat/käken, så pass att jag bokat tid på HC i eftermiddag för att få det undersökt. Det sprängde i natt så jag inte kunde sova och nu har jag stora problem att öppna munnen över huvud taget. Ont som tusan ! Vet inte om det är örat eller käken som är problemet, de sitter ju rätt nära varann....Hoppas läkaren kan ge mig svar och ev behandling så det släpper inom kort.


Solen skiner idag. Bra det iaf. Ha en bra måndag vänner ! // H

Av Hanna - 16 april 2010 20:11


...kylskåp. Det är vad jag pysslar med denna fredag. Fick ett infall och har storstädat köket. Tömde kylen helt och tog ut alla hyllor och diskade dem. Blir så fräscht. Ska skura av golvet innan jag ger mig oxå, har torkat nästan alla skåpluckor osv....Blir så mkt roligare att vara i köket och laga mat när det känns tiptop.   


Jag har slutat / ska sluta använda andra rengöringsmedel än citronsåpa. Det luktar så gott och rengör jättebra. Har en sprayflaska med såpa-lösning i som jag sprayar med när jag städar och det blir rent, luktar gott och känns mer miljövänligt än andra kemiska grejor. Snart har jag gjort slut på sista skvätten Mr Muscle, då blir det såpa för hela slanten !


grumme.jpg image by therese82a

Min städfavorit !!

 

Nu ska jag göra klart i köket och sen mysa ner mig och kolla på gårdagens avsnitt av Vampire Diaries som vi missade... Ha en härlig kväll vänner ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards