Direktlänk till inlägg 7 november 2011

Det visar sig...

Av Hanna - 7 november 2011 06:57


...att även barnen tycker att nätterna är för korta !?


Sonens första kommentar i morse var "jag har bara sovit i 5 minuter". Detta trots att han sovit i 12 timmar !! Hela natten i ett svep, så skönt för både honom och oss. Jag själv har inte sovit mer än 5 minuter åt gången tyvärr, har vaknat och varit varm, svettig och behövt vända på mig. Lakanet var helt uppsnurrat i morse, det är tydligt att man inte vänder sig så lätt numera, bara vräker sig runt och drar med allt runtomkring. Som en val ungefär....


Känner mig lite nere nu, kilona fortsätter fastna på mig och tårna blir mindre & mindre definierade. Fötterna värker och spränger framemot kvällen och det ger mig rysningar bara jag tänker på hur det var sist. JAG VILL INTE SE UT SOM EN SVULLEN KUBIK DEN HÄR GÅNGEN OXÅ !!! Jag vet att det är lite fånigt att oroa sig för sånt, när jag i grund och botten mår ganska bra - det finns ju alltid de som har mer krämpor osv.... Men just svullnaden är vidrig, alla kommentarer om hur stor JAG är, inte MAGEN utan JAG. De är inte roliga..... Man blir ju lovligt byte för alla att kommentera när man är gravid. Så på några veckor har jag gått från att inte vara så jättegravid till att vara MEGAGRAVID tydligen. Men men....snart är vi nere på "mindre än två-siffrigt antal veckor kvar" !!! Jag måste härda ut nu och bara se framåt - kanske mindre arbetstid, en födelsedag att fira, en ljuvlig jul att njuta av, sambons födelsedag och sedan bara väntan och pyssel inför att den lill* ska komma. Det ska gå bra och jag ska MÅ bra....svullen eller inte.....men mest troligt svullenXXL då....


Har dessutom glädjen att kunna dela en hel del av min lediga tid framöver med härliga vänner som oxå är/kommer bli föräldralediga samtidigt som mig. Det ser jag fram emot !! Får passa bara så jag inte fikar mig till size XXL då....hi hi hi.....


Nu fixa lite inför vikariens ankomst !! Ha en bra dag !! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards