Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Mammalyx & Nostalgi

Av Hanna - 22 november 2011 21:57


Den mysiga kvällen börjar lida mot sitt slut. Vi har ätit thai-mat, kollat Bompa, läst böcker och nattat med historier om BADET. (om allt stämmer i morrn drar de dit igen, det var ju en sån succé förra veckan). Jag somnade en liten stund jag med men vaknade vid 19.30 nånting och var seg som tusan.....har suttit lite framför brasan och kollat på TV och MSN:at lite med mamma bland annat. Började även kolla på bilder från när Lilla E kom till världen - jisses vad sliten man såg ut att vara !!! Men åh så värt det, det känns verkligen i hela kroppen när man tänker tillbaka. Vilken lycka ! Och snart ska man göra det igen, känns mer spännande denna gången faktiskt - vi har verkligen turen att få uppleva det där häftiga en gång till. (kommer nog låta annorlunda när jag vaggar omkring med värkar from hell...men ändå) . Jag längtar !!



 

Man har ju sett både piggare och fräschare ut, men kanske aldrig så lycklig och så lättad ?

36 timmars värkar och slit var över och vår älskade Elis hade kommit.

Älskade älskade barn !



 

Imorgon tar vi "sovmorgon", lämnar på fsk vid 7.30 och tar sen bussen till jobbet. Lite sen start men det ska bli skönt. Sen stämplar jag ut vid 14.30 eftersom jag ska vara hos BM kl 15.00 Kort härlig dag !! Snart kommer alla dagar vara lite kortare.....känns mkt bra ! Sen på tors ska jag oxå stämpla ut lite tidigare och gå till frissan. Mammalyx igen !!


Saknar min käre sambo som är på det första av veckans 60-årskalas. Pratade med honom nyss och han hade det bra. Ska strax krypa ner i den av sonen uppvärmda sängen. Hoppas på en lugn natt, klockan ringer inte förrän kl 06.00 så jag hoppas att man kan sova till dess - att inte nåt av barnen väcker en innan dess.   


Godnatt vänner ! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards