Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Chocken håller....

Av Hanna - 28 november 2011 21:12


....i sig. Har varit igång med symaskinen idag igen. Men mannen drog på bandy mitt i alltihop så jag fick bara till en längd. Behöver liksom både hans praktiska hjälp, mentala stöd och lugnande röst när det ska mätas och klippas. Jag är verkligen kass på sånt här, men sakta och lite osäkert tar jag/vi oss framåt i en ny värld. Kul faktiskt !! Sen att det inte blir perfekt, det kan jag leva med för det är bra mkt bättre än vad det var innan.  


Fyndade en overall till grabben idag med. En FIX från Lindex till halva priset i strl 110. Trodde den skulle vara tokstor, men med fleecestället under till de kalla dagarna kommer det bli bra. Han blev iaf glad och upprymd över en ny skoteroverall. Det är knepet vi tagit till för att få honom att acceptera förändringar när det  gäller ytterkläder; vi säger att det är skoterkläder så går det bra. Annars är han inte så mkt för nytt - han vill mest ha sina gamla kläder för alltid. Det har han inte ärvt av sin mor iaf.....  


Oh, tröttheten kommer över mig på eftermiddagarna. Kör över mig som en ångvält. Idag när jag klev innanför dörren och mannen kom mot mig och erbjöd sig att knyta upp skorna så jag slapp böja mig framåt.....då kom tårarna - lättnad över att äntligen vara hemma. "jag klarade det, överlevde hela dagen" Vissa dagar är tyngre än andra helt enkelt.....har ännu inte fått ok i Flexen (systemet där vi tidsskriver och även ansöker om ledigt) av min (gamla tillika enhets-) chef på de önskade 75 % jag tänkte jobba fr.o.m torsdag även om jag av min nya avd-chef har ett muntligt OK så måste enhetschefen godkänna ansökan formellt. Så det hänger lite i luften, men hon är tillbaka från S-holm på onsdag, ska haffa henne då och be henne "trycka på knappen".


Nu ska jag ta och packa i ordning lite inför morgondagen. Får en härlig sovmorgon hela famljen i morgon, ska på utvecklingssamtal på fsk kl 07.00 och det är ju senare än vi vanligtvis lämnar....Ska bli skönt att få lite extra tid hemma....och några minuter till i sängen..... Perfekt när man både känner sig och ser ut som en toksliten tjockis !


Hoppas att ni haft en bra måndag. Veckan är igång !! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards