Direktlänk till inlägg 9 november 2012

Jaha...

Av Hanna - 9 november 2012 13:06

Jag har huxflux två viktiga saker som jag måste göra nästa vecka.

**Fixa pass. Mitt gamla är ogiltigt och det är ju dumt när man ska ut och fara. Ska till Tallinn i början av december. Mamma bjuder mig och syrran på julmarknadsresa dit.


**Besöka Lab på sjukhuset och lämna blodprov för test av njurfunktionen. Tydligen nödvändigt inför röntgen....jag vet inte om jag kommer få kontrastvätska, men OM jag ska få det så måste de kolla njurarna. Fick en kallelse idag. Jahopp. Trodde inte det skulle vara nödvändigt, men säger de det så..


Det är så skönt nu för barnen kan hålla varann lite mer sällskap nu och leka en ganska lång stund i allrummet tillsammans. Den minste sitter och grejar med dinos (som vanligt - det är ett gäng dinosaurier i plast bara) och den större leker med smålegot. Han är noga med att inte låta bitar hamna hos lillebror, men jag håller koll ändå. Är livrädd att nåt av barnen ska få nåt i halsen. En av mina större nojjor.....

Jag plockar och grejar som vanligt. Känner mig lite lättare i huvet nu efter en stunds vila, lite mat och så en kaffekopp till. Äter dessutom den sista muffinsen från frysen - bakade ju för några veckor sen. Smygäter så inte barnen ska se...hahaha.... Den va go' och hipsvips har jag ordnat för mig så balansen mat/motion är ännu lite mer vinglig. Såg programmet "Aldrig mera fet" igår och jisses vilken skillnad på den kvinnan - från 130 kg till 75 kg !! Bra jobbat. Trodde inte hon skulle lyckas, hon verkade lite slö i början. Men sen när resultaten började komma och hon fick blodad tand.... Nu väger inte jag 130 kg men om jag gick ner 10 kg skulle jag nog känna mig mkt nöjd !! Blir i vilket fall imponerad av alla som verkligen tar sin egen fight, spelar ingen roll om det är 50 kg eller 5 kg som ska bort. Vi har alla våra egna referensramar och en bild av hur vi vill vara & må. Egentligen bryr jag mig inte så mkt om vikten....om jag kom i form och fick lite mer fason på mig så skulle jag må bra av det även om det inte blev så mkt minus på vågen. Jag vill  t.ex ha (citerar en god vän & internskämtar lite) fita armar !!

Nu måste jag varva upp lite och starta en tvättmaskin bland annat. Trevlig fredag så länge ! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards