Direktlänk till inlägg 28 november 2012

Vad är det som händer....

Av Hanna - 28 november 2012 07:17


....med mina barn !? Den minste somnade rätt bra vid 20-tiden och sov lugnt hela kvällen. Vi la oss vid 23 trots att vi egentligen skulle ha lagt oss kl 20 vi med....men vi fastnade ju framför sitcomkvällen på 5an, det var så himla roligt igår !! :) I vilket fall hinner inte jag somna ens en gång innan Mini E drar igång, jättearg såklart ! Vaggar och vyssjar, ger välling och strax före kl 01 somnar han i vår säng.....Efter ett sånt mitt i natten-stressmoment får jag verkligen jobba för att somna. Suset i huvet är fruktansvärt !!!! Att varva ner och somna tar lång tid.... :(


Vid 02.00 kommer Lilla E till vårt sovrum och vill ha hjälp med att snyta näsan och gå på toaletten. Sen ligger han hos oss en stund, jag hinner inte riktigt somna.....då vill han kolla på TV. Jag förklarar snällt att det är mitt i natten och då måste man sova. Han vill gå till sin säng, pussar mig och smiter iväg. Jag slumrar till en liten stund. Vaknar och känner på mig att nåt är "galet". Kliver upp och hittar honom i vardagsrummet, framför SVT24....alla takspotlights i både v-rummet och hallen lyser så det är ljust som fasen... Han har nog suttit där en kvart och väntat på Bolibompa.... Vi stänger av TVn och går till hans rum, väljer en sago-cd som vi startar - Alfons såklart. Lämnar lite mysbelysning på och smyger därifrån. Han somnar nog ganska snabbt, för jag hör inget mer. Ligger vaken en lång stund - igen !! Sista gången jag kollar på klockan är den 03.36


Jag är så trött så jag vet inte vad jag heter. Både pga några nätters rejäl sömnbrist men kanske mest pga den inre stress som gnager. Det börjar kännas att jag snart ska börja jobba och hemmamammalivet är tungt nu med väldigt mkt tjat och bråk. Känns som att jag är jagad och att jag snart går på knäna. Inte ens roliga saker känns roliga just nu. Jag åker till Tallinn på lör morgon och har jobbets julfest nästa vecka - borde vara jättepeppande men nä. Jag vill bara gå och lägga mig.


Nu sover båda - såklart efter en sån natt. Jag steg upp samtidigt som mannen för att hinna duscha och förbereda lite. Ska dra in på stan och hämta mitt pass bland annat - orkade inte med nån vända in på stan igår. Är glad åt att barnen äntligen börjat ta sovmorron om/när natten varit stökig. De gör inte alltid det, men man får vara glad åt de gånger det händer ! Typiskt att man själv inte kan ligga kvar och tryna då.... Hade det varit en ledig dag idag hade åtminstone Lilla E vaknat en bra stund före kl 07.....så är det ju. Tajming är allt !?


Det har nu gått en vecka sedan röntgen, inget besked har jag fått men det hade jag heller inte väntat mig. Suset är dock värre så jag hoppas att de hör av sig snart !!!


Hoppas att ni fått sova bättre än vad vi gjort inatt ! Ha en fin dag ! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards