Alla inlägg under februari 2009

Av Hanna - 21 februari 2009 21:26


....ja det är allt jag har att säga. Denna veckas melodifestival var ju helt kass. Inte en enda låt som var bra och en tråkig programledare. Usch.


Dagen har gått fort. Har bland annat promenerat ner till min syster och hälsat på där i några timmar. Promenad tillbaka oxå, bra för både mig och Lilla E. Motion för mig och skön sömn i vagnen för honom. Efter det var det dags för middag, kanongod älggryta. Tack snälla mamma ! Sen hamnade vi ju som ni säkert förstår framför tv:n och melodifestivalen.....och där tog det roliga slut...


Sov gott folkens ! // H







Av Hanna - 20 februari 2009 22:19


Sen pappa skjutsade ner oss till Strömsund igen har vi ätit födelsedagsmiddag för R som fyller 62 bast idag. Jag stod för kockandet och det blev kyckling och bulgur. Käraste M kom hit precis tills det var dags att äta. Har saknat honom, fast det bara var 2 dagar sen han åkte härifrån.


Min systers karl P och hennes 2 grabbar L & T kom hit och fikade tårta och drack kaffe efter maten. De hade med sig en ask med goda praliner till födelsedagsbarnet som snällt delade med sig. *mums* Syster L var hemma med huvudvärk, hoppas det är nåt övergående !



Utöver det har vi kollat på Let's Dance och vyssjat Lilla E som varit lite ledsen. Nu sover han och vi kollar på utröstningen, undrar vilket par som åker ut ? Får vi veta strax.


Go' kväll ! // H 



Av Hanna - 20 februari 2009 11:31


Tur att man är hos pappa så man har lite barnvakt eftersom allt detta bloggande tar sån tid... *hi hi hi*


Regler: Det här är svårare än du tror! Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug! Om personen som taggade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!






1. Vad heter du: Hanna


2. Ett ord på fyra bokstäver: Höst


3. Flicknamn: Hilda


4. Pojknamn: Helmer


5. Yrke:  Hästuppfödare


6. Färg: Helsvart


7. Klädesplagg: Helly Hansen


8. Mat: Hirsgröt


9. Sak i badrummet: Handfat


10. Plats/stad: Hoting


11. En orsak att vara sen: Hangover

12. Något man skriker: Helv*** !!!


13. Film: Hannibal

14. Något man dricker: Honungsvatten


15. Band: Hellacopters


16. Djur: Hyena


17. Gatunamn: Havrevägen


18. Bil: Hyundai


19. Sång: Here we go again


20. Aktivitet med mer än en deltagare: Hockey


Inte heller denna gång utmanar jag vidare. Tråkig jag är... // H

Av Hanna - 20 februari 2009 11:21


...så är Lilla E inte ett dugg blyg idag. Han och morfar leker för fullt och skrattar gott. Skönt det, stackars morfar blev lite ledsen igår. Han som hade längtat så mycket efter att få gosa med lilleman och så bara tjöt han ! Men som sagt, idag är ordningen återställd.



Såhär är vi vana att se Lilla E !


Nu börjar det bli dags för lite lunch för den lilla solstrålen. Fredag är det visst oxå.....igen.... Tjo för det !! // H




Av Hanna - 20 februari 2009 09:20


Har blivit utmanad igen, men som vanligt så tror jag att i stort sett alla jag känner som bloggar redan antagit denna utmaning. Men jag kör iaf så får jag se om jag får till några svar....ta dem med en nypa salt, jag avskyr oxå våld och krig men just idag kände jag för att ange vardagssaker som jag ogillar. =)


  • 4 TV program jag brukar se: Skins, Greys Anatomy, CSI & Seinfeld.

  • 4 saker jag gjorde igår: Åkte bil, umgicks med familjen, pratade i telefon & njöt av vädret.

  • 4 saker jag längtar till: Käraste M ! IKEA-trippen som är planerad, att få LÖN igen & frukosten som pappa stökar med nu.

  • 4 saker som står på min önskelista: HUS, ny mobil, nya kläder & en klippning.

  • 4 saker jag tycker om att göra: Gosa med mina älsklingar, köra skoter, laga mat & slå in paket.

  • 4 saker jag avskyr: Magsjuka, elakingar, oordning hemma & statiskt hår.

  • 4 saker jag åt i går: Skorpor, korv, mazarin & apelsin.

  • 4 bloggar jag utmanar: Ja det blev klent med sånt då.... *sorry*

Nu ska jag fika. Men först blöjbyte, härligt va !? Ha en bra dag // H

Av Hanna - 19 februari 2009 22:04


Jajjemen. Just nu är jag hos min pappa i Hoting. Alltid trevligt att vara här och umgås lite med honom. Tyvärr har Lilla E kommit in i en blyg-fas och blev jätteledsen när han träffade morfar idag. Det blev bättre under kvällen, men han har sett lite skeptisk ut mest hela tiden och bara velat vara hos mig. Vi hoppas att det går bättre i morgon. Får helt enkelt se till att träffas oftare !


I morgon åker vi med pappa till Strömsund igen lagom tills käraste M kommer dit. Han har med sig skotern så vi hoppas att det blir fint väder i helgen så vi kan åka nån sväng.


Dags att umgås lite mer med pappa. Sov gott allihopa ! // H

Av Hanna - 19 februari 2009 13:04


Åh vad jag är glad att vi åkte hit just denna vecka. Vädret är helt underbart. -12 grader och strålande sol. Lilla E ligger ute i vagnen sen 10 minuter tillbaka och jag ska bara dricka upp mitt kaffe. Sen ska jag oxå gå ut.


Kanske drar vi till pappa i kväll och blir tills i morrn. Kul att hinna träffa honom oxå.


Nu står jag inte ut att vara inne längre ! Hej då !! // H


Bilden är tagen ut genom dörren hos mamma, därav den stora hus-skuggan.

Av Hanna - 18 februari 2009 22:35


Det blir ganska långsamma kvällar när man är hos mamma. Både hon och R är jättetrötta på kvällarna och går oftast och lägger sig  före 22-nyheterna. Själv är jag en nattuggla av rang, som dessutom har svårt att somna när jag väl lägger mig. Resultatet blir att jag sitter uppe själv och kollar på tv/surfar fast de inte har några kanaler nästan och halvsegt internet. *Yippie* Kan inte fatta att det ska vara så svårt att sova, i morse klev jag upp vid 05.00 och somnade bara om mellan 07.00-08.15 Sen har jag skottat snö och varit i gång här hela dagen utan att vila nåt. Dessutom var nog klockan närmare midnatt innan jag somnade igår.... Antar att jag ligger minus på sömnkontot och att det kommer kosta på om några dagar....med ränta...


Men ändå är det jätteskönt och roligt att vara här. Önskar bara att jag hade lite mer samma dygnsrytm som resten av gänget.



I morgon vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Beror på vädret skulle jag tro. Min bror kanske kommer hem en sväng på dagen och skottar med traktorn, det blev inte gjort idag och R jobbar hela dagen i morrn. Då passar det ju bra att det finns en fritidsforskare som kan ställa upp. * ha ha ha*


Nu ska jag ta och borsta tänderna och se om jag inte kan komma till ro och knoppa ganska snart i alla fall. Har ju om inte annat en bra bok att läsa. Det är bara skit på TVn.


Så var det med det. Nighty night !! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards