Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Hanna - 11 maj 2009 22:19


...kväll igen. Dagarna springer fram tycker jag. Kommer nästan inte ihåg vad jag gjort sedan det senaste inlägget. Har iaf hunnit med att baka muffins och laga laxpasta med tomat & basilika till Lilla E, det blev 3 burkar. Kycklingrätten får bli ett projekt för morgondagen.  F & J kom på besök så det blev kaffe till kvällen oxå. Kommer väl inte somna förrän i morrn bitti... =)



Fick inget besked av mäklaren idag, hoppas att det blir imorrn då. Vill bara få detta överstökat nu så vi antingen kan börja planera för en flytt eller ladda om och invänta nästa lämpliga objekt.


I morgon kan det nog bli av att vi tittar på den andra lägenheten vi fick erbjudande om. Vill ha lite alternativ om det skiter i hop sig totalt med de andra planerna. Har skjutit på det, men om vi ska hinna innan den 13e då vi ska lämna besked så vill det till att vi får det gjort.


Nu väntar soffan för lite nedvarvning. Ha det gott. // H

Av Hanna - 11 maj 2009 13:03


Jaha, nu sover den lille mannen igen. Jag dricker kaffe. Som vanligt. =) Sitter och surfar efter lite middagstips medan jag sörplar kaffet. Måste nog stoppa ner huvet i frysboxen och kolla vad som finns där, så lätt att man glömmer av allt man har där och köper nytt. Slarvigt och onödigt.


Är lite piggare nu, kan kanske bero på att jag sov 1 ½ timme med Lilla E och sedan har druckit 2 baljor med kaffe ? Skönt är det iaf, avskyr att vara megatrött på dagarna.


Ikväll blir det nog storkok av barnmat igen. Troligtvis en kycklingrätt och en laxrätt. Hoppas det blir gott !


Tjjiingeling. // H

Av Hanna - 11 maj 2009 10:55


Ja så vart det idag iaf. Får väl se om det håller i sig sen oxå. Vi ligger liksom 2 timmar före vårt vanliga schema idag. Så när klockan var 08.15 ville Lilla E sova förmiddag. Vi la oss och vilade, somnade båda två och sov i 1 ½ timme. I vanliga fall äter han ju lunch när han vaknar efter sin vila, men det gick ju inte i dag, kl 10.00 =) Så då blev det mellis istället och så kör vi på lunchen kl 12.00 som vi brukar. Kanske blir resten av dagen hyfsat "som vanligt" då. Synd bara att jag fortfarande är tröttast i Sverige, fattar inte vad det är med mig !? Kan det vara pollen som förlamar på detta vis ? Nån som vet ?


Nåt som oxå gått och blivit helt förlamat är min förmåga att komma på vad vi ska äta till middag. Denna eviga fråga. Kom gärna med bra idéer och lägg dem som kommentarer.... Jag behöver all hjälp jag kan få !


Nu ska vi gå och hämta posten. Hej på ett tag. //H

Av Hanna - 11 maj 2009 07:44


Börjar veckan med att vara apa-trött. Hoppas att det blir bättre. Funderar på att vila medan Lilla E sover på förmiddagen. Annars brukar man ju flänga runt den tiden för att hinna med en massa saker, men idag vette tusan om det inte blir en powernap. Vi vaknade första gången kl 03.43 och var vakna till närmare kl 05.00 innan vi somnade om. Fick sova i 1 ½ timme, sen gick larmet igen. Lyckades dra ut på det hela och ligga kvar till klockan var nästan 07.00 innan vi klev upp. Då blev det en stund på pottan (med resultat även denna gång) , morgontvätt, ombyte och frukost. Nu kör lilleman gåstol medan jag sitter här och gnuggar mig i ögonen. Ska kanske koka en kopp kaffe....det borde kunna pigga upp lite.


Ha en bra dag och snälla snälla snälla håll tummarna att det mäklaren har bra besked idag. // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards