Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Hanna - 12 maj 2009 18:51


Kan ni tro't !?!?


Pratade med mäklaren idag. Alla de andra som varit inblandade i budgivningen har gett sig, alltså borde ju vi ha vunnit !!


MEN


Såklart har det tillkommit en ny intressent som skulle meddela i morgon förmiddag om de vill buda eller inte. Så det som gäller nu är att om inte mäklaren hör nåt från denne mystiske man (??) under dagen så är det vi som får köpa huset !!! Gaaah, gaaah, gaaah och åter gaaah !! Mina nerver krullar i hop sig och jag blir helt knäckt. Kan inte med ord beskriva hur mkt jag avskyr att vänta på sånt här.... Men nu är det sista kvällen i ovisshet. Alltid nåt.


Idag har jag köpt nya kaffemuggar och en ny burk att förvara kaffet i. Alltid roligt att byta upp sig lite. Har precis provdruckit ur en ny mugg och den var go' att dricka ur. Åt en dygnsgammal muffins till och det var ingen höjdare, de ska ätas nybakta.



Dags att kila ner i tvättstugan och ta ur / lägga i tvätt. Sedan blir det Desperate Housewives som vanligt på tisdagarna. Tjingeling. // H

Av Hanna - 12 maj 2009 11:42


Har under tiden Lilla E sovit hunnit med att ta en lång härlig dusch, klätt mig och kammat håret, plockat ögonbrynen, packat skötväska inför ev tripp in på stan, mailat mamma, pratat med kompisar på MSN och lagat i ordning 5 burkar dragonkyckling med morötter & ris till lilleman. Känns bra att både ha fått lite egentid och lite nytta gjort. Är ju jättekul att laga barnmat, den smakar nästan så man vill äta den själv förutom att den är osalt. Som det är nu äter Lilla E bättre och mer varierat än vad vi gör, men snart kommer han ju äta mer och mer samma som vi så då vill det till att man skärper sig och tänker till lika mkt då. En bra sporre till att äta bättre själv oxå !


Känner sig lite som en mattant när man kokar

och fyller burk efter burk.


Ska ta fram så det är klart för lunch när unge herrn vaknar. Finns soppa kvar till mig från gårdagens middag, det blir bra. Lilla E ska få prova laxen jag lagade i går, hoppas den går hem ! Åter till köket/käket // H

Av Hanna - 12 maj 2009 09:17


Idag regnar det. Typiskt. Vi som skulle ta oss in på stan redan på förmiddan och hämta nyckeln så vi kunde kolla på lgh. Men inte har jag lust att traska till bussen i regnet och va blöt resten av dagen. Näpp. Så vi avvaktar och ser om det blir bättre framåt dagen, kanske drar iväg efter lunch i stället.


Pratade precis med käraste M, de fick tårta på jobbet i dag. Lät ju gott....men eftersom jag fortfarande inte gått min långpromenad som jag räknade ut skulle behövas efter helgen så är det nog bara bra att jag sitter här hemma med ett torrt digestivekex och en kaffekopp. Åt ju muffins igår dessutom....*skäms*


Nu ska jag slänga mig i duschen medan lilleman sover ute i vagnen. Skvala på en stund i lugn och ro. Ha nu en bra dag allesammans. // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards