Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Hanna - 14 maj 2009 18:52


Idag när vi gick hem från Öppna Förskolan så gick vi samma väg som igår, för att återigen leta efter nappen som vi tappat. Någon hade hittat den och hängt upp den på staketet vid fotbollsplanen ! Tack snälla någon ! =) Själva nappen känns inte så fräsch att ha efter att ha legat ute men snodden (som är till för att man INTE ska tappa bort den) är ju bra att ha. Ska tvätta upp den och hädanefter se till så att den sitter fast när vi går ut och går.


Föreläsningen om Emotionell Coaching var intressant och bra. Väcker mkt tankar inför framtiden. Jag hoppas att jag kommer kunna följa de tips och råd man fått, för de verkar jättebra. Det är ju en sak att veta i teorin och en annan att genomföra det i praktiken/vardagen....men jag ska göra mitt bästa ! Nästa gång ska vi prata om hur vi kan hjälpa våra barn att bygga upp bra självkänsla.


Nu är det baddags för Lilla E, sedan ska han få sin pyjamas och efter det välling. Hoppas han kan sova bättre nu ikväll och att han inte kommer vakna efter nån timme och vara så ledsen. I morse så gjorde han #2 i två omgångar, rejält oxå. Så kanske var det magen som spökade i går kväll ? Skitintressant läsning va !? ;-)


Ha en trevlig kväll. Jag ska plocka i hop lite, vi får kanske besök om en stund. // H

Av Hanna - 14 maj 2009 08:22


....grymt tillfredsställande just nu att bara ge sig in i en budgivning och bjuda över den som tror att det är klart och att de vunnit. =) Till exempel på ett fint hus som detta. Men det skulle ju vara roligare om det vore ett hus som vi verkligen ville ha.... =) Ifall det skulle sluta med att vi vann och fick huset liksom... Men tack för tipset ! (blev tipsad om det röda huset i tidigare inlägg)


Natten har varit lugn, trots att lilleman skrek sig blå och till slut fick komma upp i famnen. Han sov sedan till ganska precis 06.00 då han fick komma till oss och somnade om tills för 10 min sen. Nu ligger han i sängen och leker med sin nya blå lastbil, för övrigt hans första leksaksbil. Jag klev upp vid kvart över sju för att duscha, skönt att hinna det medan han sover. Nu ska jag ta upp honom och sitta med honom på pottan en stund, sedan blir det grötfrukost. Vi drar som vanligt på Öppna Förskolan idag och lyssnar på föreläsning, idag är det del 2 om Emotionell Coaching. Vädret ser ok ut. Blir skönt med en promenad.


Ha en bra dag vänner. I morrn är det fredag ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards