Alla inlägg den 27 maj 2009

Av Hanna - 27 maj 2009 21:57


Men herregud vad jag bara ville gråta när jag kollade kvällens Grey's Anatomy ! Är verkligen en sucker för sorglig romantik.


Eftermiddagen & kvällen har varit bra. Lilleman sov ute i vagnen en omgång till efter vår snabba och korta promenad runt kvarteret, han verkar behöva sova mkt nu. Under tiden stökade jag på inne. När han vaknat och ätit lite mellis lekte och härjade vi på tills M kom hem från jobbet. Då blev det blodpuddingsmiddag och sedan drog vi på affären och handlade. När vi kom hem var det nästan kväll så det blev lugnt innan den vanliga pyjamas-välling-sova-proceduren. Lagom till kl 20.00 somnade han och vi har kollat på TV sedan dess. Nu börjar det bli kväll på riktigt så vi ska väl göra oss i ordning för sängen vi med.


I morgon ska vi på Gläntan och föreläsning igen. Kommer inte ihåg vad det skulle handla om den här gången, men det visar sig väl. I övrigt vet jag inte vad som händer. Torsdag är det iaf och det är ju bra.


Med lite tur kommer vår nya TV innan helgen ! Beställde den igår och de sa att det skulle ta 1-3 dagar att få hem den.... Ska bli kul ! Hoppas att den hinner komma !!



Sov gott och vi hörs i morrn ! // H

Av Hanna - 27 maj 2009 15:11


Det där med pizzerian....det finns en som heter Gu-va-gott ! De stavade lite annorlunda, men visst fanns den ! Minne som en elefant ! =)

Av Hanna - 27 maj 2009 12:28


Hmm...finns det inte en pizzeria i Norrköping som heter så...som rubriken alltså !? Fick en bestämd känsla av det... Måste kolla upp det sen.


Vi har ätit lunch och det var den som var så god ! Lilla E åt lasagne med broccoli till. Banan & Blåbär/Hallon till efterrätt. Han gillar !  Jag gjorde mig en smoothie på det som blev över av bärmoset. Och den var nog den godaste smoothie jag nånsin druckit. *nöjd* Till den åt jag GI-bröd. Kanske inte den matigaste lunchen, men definitivt den godaste på länge ! Nu sitter jag med kaffekoppen i högsta hugg och knappar medan lilleman leker med sin blå lastbil. Ska strax klä på oss och gå ut och hämta post, slänga sopor och ta ett snabbt varv runt kvarteret. Behöver byta luft i både lungor och huvud. Trots regn och latmask.


Lilleman ledsen. Hej ! //H

Av Hanna - 27 maj 2009 09:38


Idag spöregnar det. Gör inte så mkt egentligen, vi hade inga planer på att dra nånstans. Men det är ju mindre bra med tanke på mitt midsommarmål, en promenad hade suttit bra efter tårtkalaset igår. Egentligen är det ju inte värre än att man drar på sig regnkläderna och går iaf. Men nu är det så att jag inte vet var de är och så blir allt så skitigt när det sprätter överallt, vagnen blir dyngig som tusan. Bra anledningar till att vara inne va ? INTE ? Oj då....lite latmask är jag nog invaderad av.



Får göra ett ordentligt ryck inne istället. Hade hoppats på att kunna tvätta idag, men det var såklart upptaget. Kanske får sovrummet sig en omgång då, det kan behövas. Eller köket... Jopp, så får det bli. Nåt rum ska få sig en omgång.... Strax, har kaffe kvar.....


Lilla E sover ute i vagnen sedan en kvart tillbaka. Blir nästan lite avundsjuk på honom, tänk va skönt att få ligga nerbäddad och lyssna på regnet. Hoppas att han sover 2 timmar. Det kan han behöva, inte för att han sov dåligt i natt, men för att han var så grinig och sur innan han fick lägga sig. Behöver nog mkt sömn nu. I natt sov han 20.00-22.00 hemma hos Velourpappan efter tårtkalaset. Sedan sov han 22.30-07.00 i sin säng. Tog över honom till mig och så låg vi och drog oss till kl 08.00, jättemysigt ! Det är skönt att vi kan ge honom välling och byta till pyjamas och lägga honom fast vi är borta, sen kan vi ta bilen hem och bara lägga honom i hans säng och han sover vidare. Lyxigt att kunna vara iväg på kvällen och vara lite social utan att det strular till sömnen för honom.


Nu börjar det dra ihop sig för den här mamman att börja göra nån nytta. Jag hoppas att ni får en riktigt bra dag, halva veckan är snart gjord ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards