Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Hanna - 19 maj 2009 21:58


Dagen har tagit slut, kvällen är här. Vi har hunnit med en del efter middagen. Diskat undan i köket, städat badrummet, skurat golvet i vardagsrummet, tvättat, badat Lilla E, haft svärföräldrarna på besök och sist men inte minst kollat Desperate Housewives. Som vanligt på en tisdag ! (TV-tittandet alltså, det andra hör väl inte till vanligheterna direkt.... )


Lilla E har sovit sedan kl 20.15, hoppas att denna natt blir lika bra som den förra. Han har varit mindre gnällig i kväll och verkar sova lugnare, fortfarande dålig i magen men inga övriga tecken på att han skulle vara sjuk....Blir lite fundersam, Velourpappan och Kusin Stora E har nämligen/troligtvis haft en liten magsjukesläng nu i dagarna och vi träffade ju dem i lördags så det är ju inte omöjligt att det är nåt sånt som drabbat vår lilleman. Hoppas att man klarar sig själv då....den som lever får se. Onödigt spännande.


Nu är det snart dags att kika på Brothers & Sisters. Det får avrunda denna afton. Go'kväll ! // H

Av Hanna - 19 maj 2009 13:43


Kaffepaus. Tog mig faktiskt tid att sätta på kaffebryggaren även fast jag är ensam hemma. Blir lite godare så. Har precis dammsugit i vardagsrummet och hängt ut Lilla E's lekfiltar och kuddar på vädring. Sedan vi fick en bäbis i huset och i stort sett alltid har nån filt eller annat mjukt på golvet så dammar det igen jättefort. Men nu är det lite bättre iaf. Ska dra ett varv med dammtrasan oxå så blir det ännu lite bättre.


Idag sover lilleman ute i vagnen på eftermiddan, annars brukar det vara tvärtom. Ute på förmiddan och inne på eftermiddan, men idag är det mesta lite tvärs om. Bra iaf att han ligger ute, då kan jag härja fritt med dammsugaren.


Idag blir det lasagne till middag. Käraste M fick önska. Bra att han hade nån idé, i min hjärna är det stiltje på den fronten. I morrn tror jag att min mamma & R kommer på besök en stund. De hade nåt ärende i stan, så då kommer de hit efteråt. Kul ! När man är hemma ledig såhär så blir även kortaste besöken guld värda ! Nu har jag skrivit av mig om ingenting alls egentligen. Kaffet är slut, dammtrasan väntar. // H

Av Hanna - 19 maj 2009 11:08


Ja det kan man säga. Redan vid 08.15 visade Lilla E tendenser på att vilja sova igen. Det är ju lite väl tidigt, men han blev gnällig och ville ha både napp och snuttefilt. Så vi la oss på vår säng och slappade lite, kände själv att jag hade lite huvudvärk så det var ok. =) Vi somnade båda två och sov i 2 timmar ! Han brukar aldrig sova så bra/länge inomhus. Så redan 10.30 hade vi sovit klart förmiddagsluren. Sedan dess har vi myst och kollat i mjuka kattboken, pratat lite och killats under fötterna. Riktig kvalitetstid ! Nu ska vi alldeles strax äta lite lunch och sedan hoppas jag att han kan leka lite själv så jag kan fixa lite inför middan och dra ett varv med dammsugaren.


Det märks skillnad när natten varit bra, då sover han bättre på dagen oxå. Visserligen somnade han tidigare än vanligt nu, men han är ändå mer lik sig själv och det gillar vi !


Nu lunch ! // H

Av Hanna - 19 maj 2009 07:25


Snacka om skillnad på denna natt mot den förra. Vi har sovit allesammans, lilleman från kl 21.00 och vi från 23.00 tills nu på morgonen ! Så skönt ! Imorse är M kom in i sovrummet för att säga hejdå vid 06.45 så var jag och Lilla E oxå vakna men låg i varsin säng och mös. Vi fick visserligen kliva upp då och börja dagen med ett blöjbyte av den skitigare sorten, men det kändes ändå som om han är liiite bättre i magen idag. Hoppas att det fortsätter så !


Nu ska vi leka & mysa lite. Ha en bra dag ! // H



Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards