Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Hanna - 25 maj 2009 21:32


Ja det känns lite annorlunda ikväll. Lilla E somnade redan 19.15 och har sovit sedan dess, så det har varit ännu lugnare än vanligt. Vi har haft F & J på besök och sedan har vi suttit och kollat på hela internet (känns det som) efter en TV-apparat. Kom aldrig till skott där för nån vecka sen när det var på tapeten sist. Men nu har vi hittat en som verkar bra, så egentligen surfar man väl runt för att jämföra priser. En sak som är jäkligt störande är ju att alla modeller har beteckningar i stil med Samsung LE-40A686M1F och annat konstigt. Och när man surfar in på nån annan sida för att kolla vad samma tv kostar där....så har de inte nån med den beteckningen. Men om man lusläser de tekniska specifikationerna så kan man ju hitta samma TV !? Varför gör de det så krångligt ?? (så att man inte ska kunna jämföra rakt av såklart....grrrr) Är nu ännu mer irriterad, men det går nog över snart, nu när jag fått klaga lite över detta fenomen ! 


Lilla E 's kräka verkar ha varit orsakad av att han inte gillade konsistensen på maten eller nåt åt det hållet. Han har varit på bra humör och åt gröt med god aptit. Sedan somnade han sött. Bytte ut vällingen mot gröt i kväll eftersom halva middan gick till spillo, hoppas att han står sig och sover gott hela natten på den portionen.



Nu ska jag kolla vidare på CSI och kanske ta en kopp thé. Fick i julklapp Rooibos Champagne-thé av min kompis/kollega P. Det är jättegott och kommer förhoppningsvis hjälpa till att dämpa sötsuget när det sätter in. Det smakar nästan som godis, får ta till det när man känner sig sugen på nåt gott ! God natt och sov gott !! // H

Av Hanna - 25 maj 2009 17:05


Jaha, nu ska man avvakta och se vad som händer. Lilla E kräktes precis upp delar av sin middag. Älgkött, potatis och ärtor, ingen vacker röra. Men det såg mer ut som om han hade satt i halsen eller nåt än att han kräktes "nerifrån magen" som man gör när man är sjuk. Han kväljdes och så bara kom det. Blurp ! Han är lite känslig på olika konsistenser, gillar inte sånt som är lite stabbigare och som har lite mer bitar. Vilket detta hade iofs. Så förhoppningsvis var det bara det som ställde till det. Vi måste tydligen öva på att äta mat med lite mer bitar, det tar sig väl med tiden. Hej & Hå !


Känner mig dessutom aningen irriterad (se rubrik). Vet inte vad som hänt med (det vanligtvis goda) tålamodet och humöret !? Kanske får sitta och muttra för mig själv en stund, det kanske gör det lite bättre. Inte ska jag tröstäta iaf. Har idag lovat mig själv att göra en liten ansträning så jag går ner de sista 2 kilona som fattas för att jag ska ha gått ner 10 kilo utöver de 15 gravkilona. Borde vara fullt möjligt att uppnå till midsommar eller tidigare, så det är mitt mål. Om jag skriver det här nu så M Å S T E jag ju se till att senast på midsommarafton kunna säga att jag sedan Lilla E föddes gått ner 25 kilo. Det vore sjysst ! Känner på mig att det kommer bli lite kämpigt med den sista lilla biten. Sedan jag drog ner på/slutade amma så har viktnedgången stannat av, så jag är tillbaka i mitt vanliga tillstånd där jag får kämpa för varje gram. Men jag har ju fått en bra skjuts på väg iaf. Det måste jag jobba för att behålla, vore sjukt trist att gå upp igen.



Nu ska jag gå ut och sätta mig i solen och må lite gott. Käraste M är hemma och leker med Lilla E, så det är fritt fram för mig att lata lite. De kommer nog ut de med när de gjort klart här inne. Ha det så bra allesammans. // H

Av Hanna - 25 maj 2009 07:36


Ny dag, ny vecka och nya räkningar att betala. Det är ju den 25e, så de som jobbar får ju lön idag. Kan man tänka sig att FP betalas ut den 27e kanske ? I vilket fall så är det räkningsdags i slutet av veckan. Booring ! Jaja, det är som det är....


Idag är vädret halvdant. Ska stöka på hemma och packa upp efter helgen, men en sväng ut ska vi ta oss iaf. Kan hända också att jag fixar lite käk till lillgubben, det börjar bli lite enformigt med de rätter jag lagade senast. Ska ordna nåt att variera med. Har iofs ett par köpeburkar i kylen som vi kan ta till om det kniper. Får se vad ork och inspiration räcker till. Är trött som få idag, igen....


Nu blir det gröt. Smaskens säger Lilla E ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards