Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Hanna - 15 maj 2009 23:53


...att jag totalt glömde bort att jag tagit fram köttfärs ur frysen. Kom på det för en stund sen. Suck ! Inte det ultimata när klockan nästan är mitt i natten en fredag. Men jag satte igång ett kok och snart är det klart. Blev köttfärssås i 2 varianter, en för små magar och en för stora. Väntar på pastan som kokar just nu. Sen ska det mixas lite och tappas upp på burkar. Vår KF-sås frös jag bara in som den är, men till Lilla E gör jag klart alltihop så det finns färdiga portioner. En burk ska jag lämna i kylen så han får prova i morgon.


Vi har under kvällen haft besök av M:s lillasyster så vi har suttit och surrat mest hela tiden. Hade TV:n på men har inte kollat nåt. Käkade lite ostkaka och drack kaffe. Hon cyklade hem för en stund sedan och det var när jag skulle plocka i hop efter fikat som jag hittade köttfärsen. Tur att jag för en gångs skull valde att plocka bort på en gång, annars brukar jag lata mig och låta det stå till morgonen..


I morgon kanske vi ska åka och kolla på lite TV-apparater. Är i tankarna att skaffa en ny. Sedan blir det nog en sväng för att hjälpa svärfar med justering av fönstret de satte in förra helgen. M har verktyget som man använder till karmskruvarna liggandes i bilen.... Utöver det vet jag inte....vi köpte goda korvar idag som är tänkta till grillning, men hur, vart och när är ännu oklart. Hänger ju lite på vädret oxå. Som vanligt.


Ska nog gå och avsluta matlagningen. Har haft en skön kväll, bra inledning på helgen ! God Natt // H

Av Hanna - 15 maj 2009 15:40


Nu är det helg, om bara en liiiiten stund ! Skönt så det skriker om det. =)


Vi ska åka på affären och komplettera lite inför helgen. Saknades några smågrejor till middagen och så kanske det ska inhandlas nåt mer oxå. Nya nappar till exempel, eftersom de verkar kunna försvinna lite som de känner för. Pulverkaffe oxå, så det finns till veckan. Kanske nåt gott till kvällen....gottegrisen inom mig viskar att den är lite sugen.... Får se vem som vinner fighten.


Hoppas alla får en härlig fredag kväll med god mat och mys. Vi höres !! // H





 



Av Hanna - 15 maj 2009 10:42


Lilla E sover. Jag har lagat lax med couscous till honom och stoppat några burkar i frysen. Nu går diskmaskinen för fullt i köket och jag käkar den couscous som blev över tillsammans med lite tomat och grejer. Åt ju ingen riktig frukost och orkar inte vänta till lunch med att äta, så det blev en frunch idag.


Efter frunchen blir det nog till att dra i gång kaffebryggaren. Brukar dricka pulverkaffe när jag är ensam hemma, men det är slut. Måste komma i håg att köpa nästa gång vi handlar. Till middag blir det kycklinggryta med bacon, paprika, svamp, cashewnötter och mango chutney. Den är kalasgod ! M kommer bli glad, han gillar den oxå. Ska bli så skönt med fredagskväll, att mysa och veta att i morrn bitti är vi hemma allihopa och kan äta frukost tillsammans. Härligt !


Nu, kaffe ! Hej på ett tag. // H

Av Hanna - 15 maj 2009 08:48


Härlig fredagmorgon. Faktiskt är jag inte trött ! KORS I TAKET ! Kan det bero på att jag somnade på Lilla E's lekfilt vid 22.30 och att jag sedan vandrade direkt till sängen....och sov vidare till kl 08.00 !?! I morse fick lilleman komma över till vår säng vid 05.30 men istället för att ligga hos mig och snutta så fick han mysa med sin pappa. Och det gick bra det med, han somnade om och sov som sagt till kl 08.00 Snart är nog morgonamningen ett minne blott den med. Min lilla kille har blivit stor ! När vi vaknat klev vi upp och satt på pottan en stund, sedan blev det grötfrukost. Nu är det lek som gäller för den lille medan jag sitter här och dricker thé och bloggar lite. Vi får väl klämma in ett litet mellanmål på förmiddan nu då när han inte äter hos mig utan äter gröten direkt...det blir bra.


Har nu fått flera tips på hus av mina läsare, tack för det ! Senaste tipset var detta, ett jättegulligt hus, men tyvärr inget för oss. Ni vill säkert att vi ska hitta ett hus så jag slutar tjata så mkt om att flytta ! ;-) Skämt åsido (??) så tackar jag för det, kul när folk bryr sig och vill hjälpa !


Under dagen ska jag laga ännu en omgång mat till Lilla E, blir nog en laxrätt igen. Sedan ska det kokas i ordning mera älgkött för det håller på att ta slut. Han äter ju lagad mat 2 ggr om dagen nu, så det tar slut fort. Ska även ställa i ordning lite mera efterrätter så det finns. För bara några veckor sedan var jag lite stressad över hans mat, vad han skulle äta och hur mycket osv....men nu har det fallit på plats. Jätteskönt. Det mesta löser sig när man kommit igång, man lär sig ju eftersom. Har blivit inspirerad till att göra storkok när jag läst Erikas blogg, hon verkar vara jätteduktig på att både hitta på och laga mat till sin lilla tjej !


Dags att hoppa i nåt mer välklätt, går i morgonrocken just nu. =) Ha en bra fredag så ska ni se att helgen dyker upp fortare än ni anar ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards