Alla inlägg under mars 2009

Av Hanna - 24 mars 2009 13:28


....börjat om.... Eller kanske inte...men efter 18 kräkfria timmar så var det dags igen. Så nu får vi se om det var en singelkräka eller om det kommer fler. Den som lever får se. Tråkigt som tusan bara. Längtar efter käraste M nu, så jag får lite sällskap i detta tråk. // H

Av Hanna - 24 mars 2009 07:06


...va underbart att natten blev lugn och skön. Vi sov från 23-03, gav den lille sjuklingen lite mat och ny blöja, sen vidare till 06.30 Nu har han ätit lite igen. Ligger och leker med en nalle. Kommer fortsätta ge honom mat ganska tätt men bara små portioner för att inte utmana ödet. Febern är nästan borta och färgen tillbaka i lilla ansiktet. Så skönt !


Vädret ser ut att kunna bli helt underbart idag. Hoppas att vi tar oss ut en sväng så vi får njuta av det. Nu ska det vilas en stund till. Ha en bra tisdag så länge ! // H


Stor kram till min mamma för all hjälp och

råd när Lilla E varit sjuk.

Av Hanna - 23 mars 2009 19:01


Jaha, nu är vi hemma i lägenheten igen. Resan hit blev ju minst sagt inte som vi tänkt oss. För att göra en lång historia kort så blev Lilla E så dålig så vi blev rekommenderade av sjukvårdsrådgivningen att åka in till Östersund och sjukhuset för att de skulle få kolla på honom. Så det blev en tur i ambulans för mamman och lilleman och så körde M bilen efter. Väl framme så hade han piggnat till ganska bra så efter lite undersökning och diskussioner så beslutades att vi skulle åka hem iaf och komma tillbaka om det blev värre. Under natten har vi vakat och matat honom med urpumpad mjölk på sked. Passat på att sova när det varit läge. Det gick bra och han kräktes inte från 02.00 i natt till nu för en timme sen ungefär. Då brakade det loss igen, dessutom har han 39 graders feber. Som tur är har han ju ätit en del under dagen. Nu ligger han och sover och vi väntar på att se om det kommer mer eller om det lugnar sig....igen....


Ska ner i tvättstugan och köra i gång en maskin med kräkiga sängkläder.  Är trött nu. Hörs. // H

Av Hanna - 22 mars 2009 17:16


Jaha, efter ännu en natt då jag legat vaken och mått illa/haft ont i magen och fått springa i skytteltrafik på toa så var det dags igen för det värsta av allt. Lilla E blev kräksjuk ! Denna gång började det då han satt vid matbordet och bara helt utan förvarning kräktes ner hela sig och allt runtomkring. Efter det har han kräkts så mkt så det till slut bara var galla som kom. Usch och fy vad jag blev ledsen och tyckte det var obehagligt. Efter att det lugnat ner sig, och vi torkat och fejat en bra stund så gav vi honom några skedar vätskeersättning och det gick bra, hade provat att amma bara en skvätt innan men det kom bara upp igen. Sen somnade han och vaknade efter en knapp timme med världens leende, vilken unge ! Han var även på strålande humör hela tiden han kräktes oxå, inte ett pip av klagan eller ens en tår. Flinade upp sig när man försökte torka honom i ansiktet. Skönt att han inte verkar må lika dåligt som det ser ut.


När han varit vaken en stund så fick han lite mer vätskeersättning och sedan ammade vi lite, det gick bra och inget har kommit upp. Hoppas att det håller i sig !


För egen del är det lite bättre men det börjar ta på krafterna att ha mått illa i omgångar sedan i onsdags kväll. Men bara lillhjärtat kryar på sig så är jag nöjd. Återstår bara att se vad som händer med käraste M, min mamma och R som alla varit omkring oss två sjuklingar på sistone. Hoppas ni klarar er !


Nu ska jag passa på att ta en dusch medan den lille sover. Snart är helgen slut, och vilken helg sedan.... Usch ! // H

Av Hanna - 21 mars 2009 21:41


 ...utveckling av lördagskvällen. Jag mår tokilla och har ont i magen, M  sover i soffan. Innan dess så var Lilla E jätteledsen och skrek sig blå innan han äntligen insåg att han borde slappna av, käka lite och sen sova.


Kanske ska knoppa jag med.... // H

Av Hanna - 21 mars 2009 20:02


Mammas video från länge sen funkar inte ! Eller jo...den spelar ju upp filmen men det är så kass bild så man orkar inte kolla. Skit ! Får se den när vi kommer hem. Ja ja...får väl hitta på nåt annat då när det inte är nåt bra på TVn.


Nu ska jag förresten rätta min Harry Boy, var min tur att spela denna vecka. Hoppas vi vann !


Tjing // H

Av Hanna - 21 mars 2009 19:44


Yes box, lördag på alla sätt och vis. Härligt ! Idag har vi varit ute på Fångsjön och grillat korv tillsammans med min bror. Vädret var väl hyfsat men lite mer sol hade vi nog kunnat önska oss.


Nu håller vi på och ska dra igång videon så vi kan se det inspelade avsnittet av Greys Anatomy som missades i onsdags. Hoppas att vi kan få den gamla videon som inte varit inkopplad på 200 år att funka. Annars får jag vänta tills vi kommer hem.... Hoppas att apparaten fungerar !!


Jag har mått bra nästan hela dagen, men lite illamående nu ikväll igen. Så jäkla skumt. Passar även på att officiellt dementera allt som har med småsyskon till Lilla E att göra. Har fått frågan några gånger nu och svaret är alltså nej....inga fler småttingar på väg. :-)


I morgon ska vi nog försöka ge oss ut igen på en grillsväng. Tänkte ta lite kort idag men våran j***a kamera har bestämt sig för att bara fungera när den själv vill så det gick mindre bra. Inte en bild.


Njut av helgen, i morrn tar den slut. ;-) // H

Av Hanna - 20 mars 2009 20:51


Har lite fredagsmys med käraste M, kollar på Let's Dance och hjälper mamma välja kläder inför morgondagen.


Jag mår mkt bättre och har ätit lite "riktig" mat till middag. Det gick bra och gjorde mig piggare. Ska ta en kopp thé nu och hämta en filt. Mysa mera !


Må gott allesammans ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards