Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Nöjd !

Av Hanna - 12 maj 2009 11:42


Har under tiden Lilla E sovit hunnit med att ta en lång härlig dusch, klätt mig och kammat håret, plockat ögonbrynen, packat skötväska inför ev tripp in på stan, mailat mamma, pratat med kompisar på MSN och lagat i ordning 5 burkar dragonkyckling med morötter & ris till lilleman. Känns bra att både ha fått lite egentid och lite nytta gjort. Är ju jättekul att laga barnmat, den smakar nästan så man vill äta den själv förutom att den är osalt. Som det är nu äter Lilla E bättre och mer varierat än vad vi gör, men snart kommer han ju äta mer och mer samma som vi så då vill det till att man skärper sig och tänker till lika mkt då. En bra sporre till att äta bättre själv oxå !


Känner sig lite som en mattant när man kokar

och fyller burk efter burk.


Ska ta fram så det är klart för lunch när unge herrn vaknar. Finns soppa kvar till mig från gårdagens middag, det blir bra. Lilla E ska få prova laxen jag lagade i går, hoppas den går hem ! Åter till köket/käket // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards