Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Hanna - 1 juni 2009 21:45


Jag är ensam hemma och lyxar lite framför den nya TVn. Den är fin och bra ! Har suttit och slappat lite nu och bara njutit av att få vara helt själv en stund. Grabbarna kommer hem när som helst, de har varit hos farmor och farfar en stund och lämnat virket som M hämtade efter jobbet. Det ska barkas och det håller han till där ute och gör, men först ska han hämta ett lass till. Allt fick nämligen inte plats på släpvagnen idag när han var i väg...


I morgon blir det föreläsning på Gläntan och sen kanske en sväng på stan. Behöver shoppa lite nya sommarkläder till mig & M samt pyjamas till Lilla E. Sedan kommer nog min mamma på besök några timmar under kvällen. Hennes gubbe R skulle på nåt jaktmöte så hon åker med och hälsar på oss under tiden. Det gillar vi !


Nu ska jag se det sista av CSI. God natt !! // H

Av Hanna - 1 juni 2009 14:35


..och lite mosig. Kom precis in efter att ha slumrat ute på filten en stund. Ganska skönt. Lilla E sover i vagnen, har gjort det i 1h & 40 min nu. Men han sov bara 1h på förmiddan så det är väl därför. Kanske är det så det kommer att vara nu ett tag, ändrade rutiner. Sova kort stund på fm och längre på em....vi får väl se.


Ikväll blir vi nog ensamma hemma lilleman och jag. M ska åka i väg och hämta virke till gärsgårdsbygget han ska göra om ett par veckor hemma hos en av mina arbetskompisar. 53 meter gärsgård ska han sätta upp hos dem, en hel del jobb ! Men nu när han köper virket så blir det iaf lite mindre jobb än när han högg allt själv. Han är jätteduktig på detta och det blir så fint ! <3



Nu ska jag gå ut och sola lite medan jag väntar på att lilleman ska vakna. Sen blir det lite mellanmål.  Tjingeling ! //H

Av Hanna - 1 juni 2009 10:58


Nu har den jättenya fina TVn kommit ! Står i sin jättekartong i hallen och bara väntar på att bli uppackad. Men det får vänta tills M kommer hem ! Jag har iaf öppnat kartongen och kikat på den, galet stor känns den fast det "bara" är en 40"......men vi har ju en 28" tjockis-tv nu....så skillnaden kommer bli stor för oss ! Ska bli så kul att få packa upp och provkolla på den !


Galet roligt med nya grejor !

Av Hanna - 1 juni 2009 09:37


...på bar gärning i sitt gardinryckande ! Den lille vilden har gett sig tusan på att han ska få ner dem, till mitt förtret. Är lite rädd att han ska få allt i huvudet...


Gardinmarodören !

Mamma kanske inte ser mig om jag gömmer mig bakom....


Det börjar bli dags att ta ut den lille i vagnen så han får sova förmiddagslur. Under tiden ska jag vika tvätt. Jiiiho !! Ha en bra måndag. Hörs ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards