Direktlänk till inlägg 10 juni 2009

Tråkigt !

Av Hanna - 10 juni 2009 09:03


Idag skulle vi ju åka och hälsa på fam Johansson/Strandberg på Sånghusvallen, men det går inte. =( Lilla E har fått utslag igen och vi vill såklart inte riskera att deras lilleman ska bli smittad så därför fick vi avboka och hoppas att vi kan ses en annan dag istället. Nu när pojkarna är så stora att de kommer leka mer uppi varann känns det säkrast att låta bli, vore så olyckligt om någon fler skulle åka på detta. *ledsen* Just nu är jag bara så less och förbaskat arg på det faktum att någon med ett j**vla munsår var tvungen att pussa på min pojke när han inte ens var 2 månader gammal, med resultatet att han sedan dess fått fula utslag/blåsor lite nu och då som både gör ont och kliar. Första gången han fick dem var vi dessutom inlagda på sjukhus i 12 dygn !!  I förlängningen kommer detta (om han fortsätter få frekventa utbrott) leda till att han varenda gång det händer ska vara hemma från förskolan i flera dagar. Detta är givetvis en självklarhet, för smitta någon vill vi ju inte att han ska göra, men ändå ! Det kommer innebära massa ont för honom och VAB-dagar till bristningsgränsen för oss. Jag blir så ledsen ! Så onödigt. *stor suck*



Förutom att vi fick boka av dagens utflykt så känner jag även att vi bör hoppa över att gå på Gläntan/Öppna Förskolan och föreläsningen i morgon. Det skulle handla om kost och vi skulle även laga lunch tillsammans, så det känns tråkigt att missa det. Men men....sånt är tydligen livet. Hårt och orättvist. Jag vill även förtydliga det att hans blåsor smittar enbart så länge de är vätskande och vid direktkontakt, så därför har vi fått rådet att för säkerhets skull hålla honom i från jämngamla barn eftersom de tar så mkt på varandra när de är tillsammans. Alltså är det inte luftburet eller nåt man behöver gå omvägar kring om man är vuxen och fullt frisk, men man ska givetvis inte peta i blåsorna. Det är ju inte bra för läkningen av dem heller.


Nu är det någon som är ledsen så det skriker om det. Återkommer. // H 

 
 
Jennie

Jennie

10 juni 2009 10:36

Usch, va tråkigt att han har fått det där igen :/
Kan inte vara roligt för han/er.
Jädrans pucko som skulle vara upp i han fast han/hon visste att man hade munsår :/
Förstår att ni blir less...

http://jenniebertilsson.blogspot.com

 
Erika

Erika

10 juni 2009 11:48

Förstår att d känns tungt. Men kan inte utbrotten bli bättre och färre?

http://eraijka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie

10 juni 2009 11:49

Usch va tråkigt, jag lider med er. Jag ska hålla tummarna att det försvinner fort och förgott. Vi får boka in träffen någon annan dag. Förhoppningsvis kommer sommaren snart och då kan vi vara ute och fika hela dagarna =), antingen hos någon eller ute på stan/badhusparken.
Vi tänker på er. Må gott. Massor med kramar

 
/T

/T

10 juni 2009 12:17

Tack för din värmande kommentar. Det känns bättre idag =)

Usch va tråkigt för eran del. Att inte folk kan låta bli när man vet att man har munsår, är sjuk eller ngt sådant. Ni drabbas ju hela familjen av en persons klantighet eller vad man ska säga.
Jag hoppas att det blir bättre snart.
Sköt om er så gott det går!
/T

http://tblogg.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

10 juni 2009 12:55

Tack för din fina kommentar! Vi lider med er också. Hoppas våra små troll får må bra snart! Tycker dom har fått gått igenom nog nu. Tittade på gamla bilder igår igen....vi var skitsnygga när vi åkte i Åre! Du hade den där fina bulan på kinden när du hoppade!!!! Roliga och många minnen vi har tillsammans! Kramar i massor från oss till er!

http://mammamillan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards