Direktlänk till inlägg 11 juni 2009

Eftermiddagskaffe !

Av Hanna - 11 juni 2009 13:49


Nu är det eftermiddagslur för lilleman och eftermiddagskaffe för mig. Har lagt honom i vagnen ute på balkongen idag, då kan jag se honom genom sovrumsfönstret. Annars brukar jag ju ställa honom ute på farstubron, men då måste jag gå ut både genom lgh-dörren och ytterdörren för att se honom ordentligt. Så kanske är detta bättre, lite bökigare eftersom jag får ta vagnen genom både vardagsrum och sovrum.....men det är himla skönt att kunna titta till honom lite snabbt.


Jag vet inte vad vi ska äta till middag idag. Måste tänka ut nåt lite snabbt. *pust* Att det ska vara så svårt.....


Förmiddagen har varit lite småkämpig, Lilla E är verkligen mammig nu, det är både mysigt och lite jobbigt. Jag vill ju gärna få nåt gjort och det är svårt när han gråter så fort jag inte är 100% koncentrerad på honom. Enligt vad jag läst så kommer nya färdigheter och klängighet ofta i samma skopa så det lär väl vara det som gör det. Han har ju de senaste dagarna bara radat upp nya kunskaper ! Förutom krålandet har han även börjat säga NÄNNÄ till mig och när han sitter i matstolen...kanske är det Eliska för  "mamma, jag vill ha"   


Jag tänker passa på att ta den här stunden när han sover till att lata mig lite jag med. Känner mig lite trött i huvet. Ska nog shoppa runt lite på nätet efter saker jag vill ha till hemmet....det är alltid kul !


Stort grattis till J som klarade sista tentan inför sommarlovet med bravur ! Bra gjort, hoppas vädret blir bättre NU medan du har sommarlov och inte sen när du börjat jobba.


Sommarlovsblommor till dig vännen !


Ha det folkens. // H

 
 
Ingen bild

Jennie P

12 juni 2009 10:48

Tack tack :) Är jätte lycklig för att jag skrev så bra på tentan, hade jag inte trott! Nu håller jag bara tummarna för bättre väder. Så ni slog till på radiset :)) guuu va skoj! Blir kanon. Va stort det var 122kvm ... Jag hör av mig sen /kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards