Alla inlägg under juni 2009

Av Hanna - 13 juni 2009 18:48


...som vi var hemma helt utan planer en lördag kväll känns det som. Just nu kan jag inte komma på sist det var.... Med andra ord kan man säga att det är rätt ok att så är fallet i dag. M & jag har precis ätit middag (Lilla E käkade kl 16.00) , allt är förskjutet och lite sent idag eftersom vi alla tog en sovmorgon till kl 09.00 ! Det var skönt. Vi klev upp och gjorde oss klara, åkte och hämtade P & A, sen bar det i väg till Dollarstore i Svenstavik för lite shopping. Sen när vi kom hem fick vi besök av min kusin M med familj, de stannade till kl 16.00 Det var jättekul att de kom, tyvärr hade vi inte nån present att skicka med till deras födelsedagstjej som snart fyller 1 år...men vi får skicka nåt med posten till veckan i stället.


Nu väntar en kaffe på maten, och sedan blir det nattning av lilleman. Resten av kvällen kommer nog ägnas åt TV-tittande, fundering och planering av flytt, samt allmänt slappande. I morgon ska vi åka och kolla var gärsgården ska sättas upp, det börjar bli dags för det extraknäcket att göras klart. Ska försöka komma i håg att fota det när det är klart så ni får se vad fint det blir. =)


Hoppas ni har det bra mitt i helgen ! // H

Av Hanna - 12 juni 2009 21:29


Nu är sängen sänkt, det känns tryggt ! =) Pratade i förra veckan om att göra det, men det blev inte av. Men nu när Lilla E kommit på att han kan komma upp på knä så blev det till att fixa illa kvickt.


På flyttarfronten går det framåt, handpenningen är betald ! *yiihoo* Ett definitivt datum blev dock inte spikat, men vi är överens om att det ska ske så fort som möjligt ! Vi har ju uppsägningstid på vår lgh som innebär att vi egentligen måste bo september ut....men det hoppas jag verkligen att vi inte behöver ! Ska ringa hyresvärden på måndag och kolla ifall han har nån på lut som kan tänkas vilja ta över vår lgh lite snabbt... Nu gäller det att ordna och dona så allt löser sig smidigt. Hej & Hå....det är så roligt !


Sitter nu och kollar på Hans & Hennes. Åt mat från Eastern Palace till middag hemma hos väninnan/grannen/arbetskamraten P för att fira att vi äntligen ska få flytta ! Imorgon ska vi åka med henne och hennes son A till Svenstavik och gå på Dollarstore. =) Efter det ska vi nog träffa min kusin M med familj som är i stan över dan. KUL !! Deras dotter fyller 1 år den 26e så vi ska nog försöka hinna med att hitta en fin present att skicka med dem,  får se om vi hinner in en sväng på stan oxå.


Nu måste jag hämta nåt att dricka. Törstig. Hej på ett tag. // H 


Av Hanna - 12 juni 2009 12:29


Ja....Lilla E kom alltså på idag att han kan resa sig upp på knä i sin säng.


Såhär glad blev han då ! <3


JAG KAN !!


Roligt att se honom så nöjd !


Nu ska vi göra i ordning en pärm med papper som drällt i bokhyllan ett tag, tråkigt men nyttigt göra ! Hej !! // H





Av Hanna - 12 juni 2009 11:09


Härliga fredag ! Vi tog en sovmorgon imorse, vaknade 08.45 och var pigga & glada.  Lilla E har sedan dess käkat morgongröten, suttit på pottan, lekt i spjälsängen medan jag bäddade vår säng, ställt sig upp på knä i sin säng och gnagit på sängkanten, ramlat omkull och slagit huvudet i sänggaveln, kryptränat på vår bäddade säng...lekt osv osv.... och till slut tröttnat och tagit en lur i vagnen ute på balkongen. Märkte ni nåt nytt ? Jo....han har aldrig tidigare dragit sig upp till knästående förut !! Premiär för det ! Dags att sänka ner sängbotten, för jag antar att det inte är långt borta att han reser sig upp till stående ! Snacka om utvecklingsvecka !! Kanske blir han mindre gnällig nu när det lossnat lite... Bilder på den lilles nya kunskaper kommer senare.


Under tiden han sovit har jag passat på att ta en dusch och nu sitter jag i min härliga morgonrock med en kaffekopp och bloggar. Är lite spänd inför eftermiddagen. Kl 15.00 ska vi träffa säljarna och prata mer och även, om allt klaffar, betala handpenningen. Sen är det igång ! Vi hoppas på ett relativt snart flyttdatum, det värsta som finns är ju att vänta !


Klicka för att se nästa bild Hit Hit ska vi flytta !


Nu vaknar den lille mannen. Vi hörs senare ! // H

Av Hanna - 11 juni 2009 23:33


....nattugglan som hoar igen. Har varit på Lötbacken och hälsat på en sväng, hoppas vi inte störde dem för mkt i förberedelserna inför den stundande tapetseringen. Hjälpte iaf till lite med slipning i trappan.... men det var det lilla.. Det var iaf mkt skönt att komma hemifrån en stund efter en total hemmavecka !


Imorgon ska vi träffa säljarna till radhuset som vi ska köpa ! Det har gått ganska fort och jag har inte nämnt det tidigare här på bloggen, men vi har kollat på ett radhus och nu bestämt oss för att köpa det. 5 r.o.k , 122 kvm. Kortfattat beskrivet. Mer info kommer. Känns iaf jättebra och vi längtar såklart, kommer nog bestämma flyttdatum i morgon när vi träffar säljarna igen.


Nu ska vi sova. Go'natt !! // H

Av Hanna - 11 juni 2009 17:30


att hålla hemlisar ! Iallafall när det är mina egna... Ha ha....säger man så lär man ju inte få höra mkt hemligheter i fortsättningen.... 


VI SKA FLYTTA !!


Återkommer med detaljer senare...men nu slipper ni läsa tjatet om det iaf ! Vad ska jag då skriva om !?!?   *hi hi hi*


Nu middag. Tingeling ! // H

Av Hanna - 11 juni 2009 16:05


Jo men just ja....min nya kamera har en snygghetsfunktion ! Den slätar ut hyn och målar över ojämnheter.....som smink ungefär....men i kameran ! Hur roligt som helst.... Jag som aldrig sminkar mig ( är för lat för det ) kan ju använda detta när jag vill se lite "snyggare" ut. Funkar dåligt i verkligheten...men på bild då iaf... Ha ha ha....va de hittar på ! Mina fräknar till exempel, de är borta på bilden nedan....


Slät och fin !

Ser ganska brun ut oxå....


Fräknig och aningen mera ojämn i hyn....lite blek...


Dessa två kort är tagna samma dag, men det övre är alltså fotat med snygghetsfunktionen på. Det syns tydligare när man har större bilder...


Ja mkt ska man se innan ögonen faller ur sina hålor.... Tjing ! // H

Av Hanna - 11 juni 2009 13:49


Nu är det eftermiddagslur för lilleman och eftermiddagskaffe för mig. Har lagt honom i vagnen ute på balkongen idag, då kan jag se honom genom sovrumsfönstret. Annars brukar jag ju ställa honom ute på farstubron, men då måste jag gå ut både genom lgh-dörren och ytterdörren för att se honom ordentligt. Så kanske är detta bättre, lite bökigare eftersom jag får ta vagnen genom både vardagsrum och sovrum.....men det är himla skönt att kunna titta till honom lite snabbt.


Jag vet inte vad vi ska äta till middag idag. Måste tänka ut nåt lite snabbt. *pust* Att det ska vara så svårt.....


Förmiddagen har varit lite småkämpig, Lilla E är verkligen mammig nu, det är både mysigt och lite jobbigt. Jag vill ju gärna få nåt gjort och det är svårt när han gråter så fort jag inte är 100% koncentrerad på honom. Enligt vad jag läst så kommer nya färdigheter och klängighet ofta i samma skopa så det lär väl vara det som gör det. Han har ju de senaste dagarna bara radat upp nya kunskaper ! Förutom krålandet har han även börjat säga NÄNNÄ till mig och när han sitter i matstolen...kanske är det Eliska för  "mamma, jag vill ha"   


Jag tänker passa på att ta den här stunden när han sover till att lata mig lite jag med. Känner mig lite trött i huvet. Ska nog shoppa runt lite på nätet efter saker jag vill ha till hemmet....det är alltid kul !


Stort grattis till J som klarade sista tentan inför sommarlovet med bravur ! Bra gjort, hoppas vädret blir bättre NU medan du har sommarlov och inte sen när du börjat jobba.


Sommarlovsblommor till dig vännen !


Ha det folkens. // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards